Beef en Steak

Grilleye max niet meer ondersteund

PahPuhrKohp

Sprokkelaar
Goedemiddag allemaal,

Zojuist voor het eerst dit jaar de kamado aangeslingerd en tijdens de sessie kwam ik erachter dat mijn mobiele app niet meer gekoppeld was aan mijn Grilleye Max.

Omdat het een eenvoudige bereiding was besloten om hem even te resetten zodat hij in de 'pairing mode' kwam en ik hem opnieuw kon instellen.

Na het verbinden met mijn app en vervolgens mijn netwerk gaf de app aan dat het apparaat niet langer geautoriseerd is.

Na wat online zoeken kwam ik erachter dat het bedrijf van de Grilleye gestopt is. Zie https://grilleye.com/end-of-line/ voor meer informatie.

Als je al een Grilleye Max had blijft hij geactiveerd om te gebruiken zonder app-ondersteuning (behalve als je hem dus reset zoals ik), of je moet een jaarlijks abonnement ad 20€/j afsluiten om hem te heractiveren en gebruik te blijven maken van de cloudservice.

Gelukkig had ik nog een eenvoudige contactthermometer liggen om de kerntemperatuur van mn kip te meten vandaag maar heb nu dus een dure thermometer waarvoor ik een jaarlijks abonnement moet gaan afsluiten om hem te kunnen blijven gebruiken (omdat ik hem dus al reset had) en eind vorig jaar nog een set met nieuwe probes voor gekocht heb.

Bovenstaande staat nergens in de app aangegeven en ik hoop dat het anderen kan helpen op het moment dat ze tegen hetzelfde aanlopen.
Screenshot_20250309-163600.jpg

Verstuurd vanaf mijn Pixel 9 met Tapatalk

Dit dus. Ik had de melding gezien in de app.

Ik dacht dat zonder het abonnement de thermometer met app in bluetooth zou werken (niet dus). In plaatst daarvan gaf de probe aan wat de temperatuur was +de preset van de laatste keer zoals ingesteld in de app.

In de app werd aangegeven dat je via bluetooth moest verbinden maar mijn apparaat werd niet getoond. Ik heb dus ook mijn thermometer gereset om te kijken of het daarmee opgelost kon worden maar kreeg daarna dus ook een onbruikbaar apparaat.

Ik heb contact gezocht met vuurenrook (omdat ik destijds dit ding daar heb gekocht + 2 nieuwe probes deze winter) om te kijken of ze wisten hoe dit verholpen kan worden.. Helaas advies is een abbo van €20,- per jaar (maar goed, wie zegt dat het dan blijft werken).

Ik vind het echt schandalig van Grilleye dat ze hun klanten zo laten vallen en Vuurenrook blijft die dingen gewoon verkopen zonder duidelijke waarschuwing erbij dat je zonder extra te betalen er niks mee kunt.

Beetje het probleem met connected dingen, bekijk e-bikes bijvoorbeeld. Als een leverancier stopt ja je daar dus, en als verkoper kan je er ook weinig aan doen. Ik probeer zo min mogelijk geconnecteerde dingen te kopen, maar soms kan je er niet onderuit en ben je dus gezien. Tegenwoordig zit in veel apparaten die ziekte in, bekijk een "slimme tv" ... Als sony of lg of samsung zegt wij ondersteunen x niet meer wegens te oud model ofzo, kan je het dus vergeten. Terwijl er qua beeld dikwijls nog niks mis mee is. Zelfs bij computerschermen begint die ziekte ook te komen een "slim scherm", geef mij maar gewoon een dom scherm :)

Voor jou niet leuk dat het niet meer werkt, maar wel goed om het hier te melden.
Vooral als die dingen dus gewoon nog te koop zijn.
Het kan zomaar zijn dat de winkel zelf niet eens op de hoogte is dat het niet meer werkt.

In dit geval was vuurenrook op de hoogte van het probleem (sinds vorige week) en zeiden ze dat ze een link hebben geplaatst naar de gebruiksvoorwaarden voor de app (dit is echter een linkje in de uitgebreide omschrijving).
Ik vind dit niet kunnen er zou duidelijk in de product omschrijving bij moeten staan dat zonder abbo het ding niet (meer) bruikbaar is.

Ik heb wel nog wat heen en weer gemaild met grilleye en de vraag gesteld of het zou kunnen dat het in de toekomst weer zonder abbo zou kunnen gaan werken waarop dit het antwoord was: At this point I can definitely say that we are exploring all available and feasible option. At the end of the day, we want the legacy to continue.

Terug
Bovenaan Onderaan