Beef en Steak

Grilled Lemonade

noskos

Administrator
Forumleiding
Ja hoor, niet alleen vast voedsel, maar ook drankjes kun je op de barbecue maken :D

Ik kwam vorig jaar dit recept tegen, het komt van de Kingsford Academy (is de grootste briketten fabrikant in de VS) en is een variant op de lemonade die je in heel het zuiden van de VS kan drinken. Bij deze versie gril je eerst de citroenen voor je ze uitperst en in plaats van normale simple syrup (1 deel water, 1 deel suiker) gebruik je een honing-rozemarijn simple syrup.

Wil je er een hard lemonade van maken zoals ze de alcoholische versie noemen in de VS dan mix je hem met vodka, gin of, als je het echt Southern stijl wil houden, bourbon.

Honing, suiker, water en twee takjes rozemarijn, dit wordt de simple syrup.
grilledlemonade-1.jpg

Citroenen halveren en het snijvlak in suiker dopen.
grilledlemonade-2.jpg

De simple syrup opwarmen op de barbecue totdat alle suiker is opgelost, zo nu en dan even roeren. De citroenen grillen totdat het oppervlak gekarameliseerd is, duurt zo'n 8 minuten, ik heb het in twee keer gedaan anders pasten ze niet.
grilledlemonade-3.jpg

Zo zien ze er uit als ze klaar en gaar zijn, je perst ze dan heel erg makkelijk uit ook.
grilledlemonade-4.jpg

Daarna het uitgeperste sap zeven, op smaak maken met simple syrup en water. Hou het wat heftig allemaal want je serveert het over ijsblokjes en anders verwaterd het en dat willen we natuurlijk niet.
Voor de alcoholische versie je vergif naar keuze toevoegen en als je het helemaal redneck stijl wilt doen serveren in oude jam-, weckpotjes :D
grilledlemonade-5.jpg

Ow ja, de suiker geeft echt een onwijze zooi op je rooster, ik heb de Big Green Egg na afloop even op laten lopen in temperatuur en zo een half uurtje laten staan op zo'n 250?C toen was het echt verkoold, gewoon schilfertjes, fantastisch, mijn rooster in de weber krijg ik niet zo makkelijk snel schoon als ik char sui heb gemaakt. Heb ook dit keer houtskool van de Sligro gebruikt en dat werkte voor een grilsessie heel fijn.

*applaus* Dat ga ik zeker een keer proberen! Doet u mij maar een weckpotje met vergif aub!

Dit is weer eens wat anders dan een stukje vlees op de Q.

Staat morgen of dinsdag op mijn blog en hier bij recepten ;)

haha je bent weer geweldig bezig geweest Dennis, groot respect

Terug
Bovenaan Onderaan