Beef en Steak

Grill Guru spit

Rogier

Gemarineerd
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de Grill Guru spit.

Momenteel heb ik al een spit voor mijn ketelbarbecue. Deze wil ik graag inwisselen voor één die ik op mijn kamado kan gebruiken.

Die van Grill Guru heeft geen inzet ring waardoor het minder ruimte in de voorraad in neemt en in de prijs scheelt het aanzienlijk ten opzicht van bijvoorbeeld LetzQ.

Waarom wisselen?
Ik snap je als je nog geen spit hebt, maar anders gebruik je hem toch niet zoveel dat dat het waard is?

Overigens voor mij makkelijk oordelen, omdat ik er enkel een Joetisserie heb

Ik heb er eentje, en ben er niet zo over te spreken.
Hij is in lengte verstelbaar, waardoor je in het midden een grote draaimoer hebt zitten waarmee je de lengte van de spies kan vastzetten.
Ik loop in mijn geval vaak te klooien met dat de haken aan beide kanten van die moer zitten, en dan moet je je vlees dus ook om die moer heen zien te steken.
Bij sommige gevallen is dat niet zo'n probleem, zoals bij een (holle) kip, maar met een rollade o.i.d. is dat altijd een uitdaging.
Ook kan ik door die moer soms niet mijn vlees mooi in het midden klemmen, omdat de haak dan eigenlijk voorbij die moer zou moeten schuiven.
Daarnaast zou je denk ik ook geen (chicken wing) basket kunnen gebruiken hierop, maar het zal deels ook afhankelijk zijn van het formaat van je kamado.

Terug
Bovenaan Onderaan