Beef en Steak

Goedemorgen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter willem72
  • Startdatum Startdatum
W

willem72

Gast
De naam is William, of Willem, ook goed.

Reeds sinds jaren BBQ fanaat in de luwte. En dagelijkse kookgek. Altijd op zoek naar vers en lokaal en van daaruit zelf gerechten bedenken. Eigenlijk altijd op diverse Webers gegrild en gerookt (hoogtepunt was de pulled pork van Mangalica) totdat afgelopen zaterdag mijn lang gekoesterde wens in vervulling ging en Gerard voor de deur stond met de nieuwe BGE Large.

Gelukkiger kan ik niet worden. We hadden maanden gepland en gewerkt aan de nieuwe buitenkeuken in onze kleine stadstuin in het oude centrum van Deventer. We begonnen met een 4 meter lang werkblad te storten in beton, met aan het eind een ronde uitsparing waarin het ei zou moeten landen. Het was natuurlijk retespannend of het allemaal zou passen, hoogte, diameter, uitval deksel, etc. want aan gewapend beton valt niet veel te schaven.

Gelukkig paste het allemaal precies en in de afgelopen dagen is er al veel bijzonder lekkers van het eitje gerold. Ribs, gerookte kip- en kalkoenfilet, zalm, kippetjes, stoofschotel. Het is nog even wennen hoe met de temperatuur te spelen, maar dat gaat steeds beter.

Zodra ik erachter ben hoe ik hier foto's kan posten zal ik eens wat foto's plaatsen van de nieuwe buitenkeuken.

Ik zie er naar uit om veel te zien en te leren van de andere bezoekers hier! En uiteraard zal ik regelmatig een poging doen om iets bij te dragen aan dit forum.

Groeten,
Willem

welkom Willem!

hoi Willem,
welkom bij dit edele genootschap

Iemand misschien een linkje naar uitleg hoe foto's te plaatsen op dit forum?

Dank,
W

Hierbij twee foto's van de nieuwe buitenkeuken (bijna klaar) en de BGE.

@moderator: misschien leuk om een fotoserie te plaatsen van het maken van de keuken. Waar op het forum zou dat het beste passen?

9358327552_95b05493e0_c.jpg

9358326570_42397b73f9_c.jpg

Chef Martin zei:
Welkom Leo,

veel plezier met je nieuwe ei. Ik ken het gevoel van blijdschap. Eigenlijk best een toffe peer die Gerard  :D

De naam is Willem... :D

Zooo!! Das een mooie buiten keuken!! :P
En van harte welkom hier :D

Van harte welkom bij het Genootschap!

Inderdaad een schitterende keuken!

Hey Willem,

Van harte welkom hier.
ik moet echt even zeggen, wat een schitterende buitenkeuken vooral het kruiden tuintje op het einde is een subliem idee zo.

ben benieuwd naar nog meer foto's  ;D

Welkom Willem,  heel veel plezier en inspiratie hier, en woooooowwww!!  Best wel jaloers op zo'n buitenkeuken zeg ;-)

welkom Willem!
wat een mooie keuken.....

Wat een onuitstaanbaar mooie buitenkeuken. Eindelijk ben ik ook eens jaloers.
Welkom Willem.

Hoi Willem, welkom hier en wat een binnekomer zeg met die buitenkeuken en Ei !

Terug
Bovenaan Onderaan