BasBQ
Beef en Steak

Gezocht: BBQ (recept) boeken voor de beginner[liefst grill gerechten]

C

Cona

Gast
Hoi,

Ik was eens door de boekenafdeling op het forum gaan filteren maar kwam er niet echt boeken tegen voor beginners en dan vooral boeken die meer gericht zijn op grillen.
Dus ik dacht ik maak even hier een topic aan, welke boeken zijn met wat ik zoek interessant om aan te schaffen? liefste gewoon in de Nederlandse taal.

Groetjes Ralf
 
Weber zelfs heeft wel wat leuke boeken waarin zowel techniek als wat basis recepten staan.
Daarnaast zou ik toch proberen Steve Raichlen "how to grill" te kopen (ik weet niet of deze in NL taal te krijgen is) dit is echt een compleet boek. Techniek en recepten voor beginners maar ook gevorderden, dat wordt je nl vanzelf!

Daarnaast struin gewoon het forum af, daar staan onder recepten hele mooie recepten ook (juist) voor beginners.
 
Boel +1

Als aanvulling, er is al heel veel geschreven over grillen en BBQ-en. (niet alles even goed) Loop eens een witteboekenmarkt oid binnen geheid dat je voor een paar eurie wel een leuk boek kan scoren. De Lidl had pas een erg leuk boek in de winkels liggen (7,50 dacht ik) lijkt qua inhoud veel op de Steven Raichlen boeken
 
Alles wat je over barbecue wilt leren staat hier ;) Heb je geen boek voor nodig....
 
Forum +1

Maar zijn we niet allemaal in het bezit van Planet BBQ?
Die is ook prima in het nederlands te verkrijgen.
Mooi alternatief is culinair BBQ-en. Ook al in het nederlands.
Ik zou die laatste aanbevelen denk ik.

relatiegeschenken-7-263-culinair-barbecueen_4537-5583b.jpg
 
Tnx allemaal! ik ga planet BBQ en culinair BBQ zeker checken!
Mijn vriendin kwam vandaag thuis en was even naar de Lidl geweest en had ook een BBQ boek mee genomen  :)
En het klopt aan 1 kant wel wat Noskos zegt maar ik ben iemand die gewoon graag in boeken leest en kijkt  : D!
 
Cona zei:
Tnx allemaal! ik ga planet BBQ en culinair BBQ zeker checken!
Mijn vriendin kwam vandaag thuis en was even naar de Lidl geweest en had ook een BBQ boek mee genomen  :)
En het klopt aan 1 kant wel wat Noskos zegt maar ik ben iemand die gewoon graag in boeken leest en kijkt  : D!
Er is niets mis met een BBQ boek lezen hoor ;)

Let wel op met die "BBQ supermarkt-boekjes", niet alles wat daar in staat is correct en kan je op het verkeerde pad zetten. Heel vaak lees je daar dingen zoals "eerst steak dichtschroeien om de sappen in het vlees te houden", "nooit een BBQ vork gebruiken want dan loopt het vocht eruit" en nog meer nonsens.

De boeken van Steven Raichlen die hierboven worden aangeraden zijn zeker een aanrader!
 
Dat boek wat al meerdere malen is aangeraden lijkt me wel interessant alleen vraag ik me af of hij geen moeilijk verkrijgbare ingredi?nten gebruikt die je alleen online kan kopen of kan je het meeste ook gewoon via de supermarkt halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan