BasBQ
Beef en Steak

Gevulde puntpaprika met stilton spinazie en port

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Gevulde puntpaprika met stilton spinazie en port
WP_000070.jpg


Recept is voor ongeveer 4 halve paprika?s

2 puntpaprikas (gewoon kan ook maar puntpaprikas zijn zoeter en het oogt wat mooier)
1 bakje kruidenkaas (simpele tuinkruiden oid niet een te overheersende kaas)
Stukje Stilton of andere blauwaderkaas
Verse spinazie of 8 blokjes bevroren spinazie (2 per paprikahelft) uit de vriezer
2-3 theelepels port per paprikahelft
2-3 plakken bacon per paprikahelft
Als kruiden kan je eventueel wat knoflook of lente uitjes toevoegen als variatie

Snijd de puntpaprika?s door de lengte doormidden, en verwijder de zaadlijsten en membraan randen
Ik laat de kroon altijd zitten als een dekseltje tegen het leeglopen en het staat wat meer als een geheel stuk groente op je bord

Meng het bakje kruidenkaas met de spinazie (fijngesneden of de ontdooide versie)
en roer dit door elkaar zodat je een papje krijgt.

Vul de puntpaprika?s tot ongeveer de helft met dit mengsel.  kruimel hierover de Stilton of een andere blauwaderkaas. Gorgonzola of Danish blue zijn goede alternatieven maar let op, deze zijn ook anders van smaak of sterker en kunnen nogal overheersen ! 
2/3 mengsel tov 1/3 blauwader is een goede basis afhankelijk van de smaak kan je dit vari?ren.
druppel over de vulling 2-3 theelepels port per paprika

Wikkel de paprika's in bacon en leg ze ongeveer 20- minuten indirect op de BBQ.
let op dat ze niet schuin liggen want dan loopt de kaas eruit, een alternatief is in een bakje op de BBQ.
WP_000072.jpg
 
Je bent goed bezig geweest. Deze lijken me ook al heeeel smakelijk!
De stilton/spinazie combinatie lijkt me super!
 
Zo! Dat lijkt me echt fijn!
 
je bent flink bezig geweest, ziet er lekker uit
 
Kaas en port is altijd goed en spinazie is zowiezo mijn lieveling.
 
1 van de favo's hier de puntpaprika's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan