Beef en Steak

Gevraagd tips schoonmaken druippan BGE

Dennis Pater

Tondelzoeker
Heeft iemand tips voor het schoonmaken van de druippan van de BGE? Zoals hij op de foto staat komt door spareribs klaarmaken en zo heb ik elke keer wel wat op die plaat liggen en het is lastig te verwijderen dus tips zijn zeker welkom!
7cc6cff94ec95b661dbbcf124e48322f.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

of omdraaien en de bbq opstoken.

Nog één keer goed schoonmaken en inderdaad voortaan folie erin. Ik heb één permanente folie laag om mijn lekbak zitten en doe dan elke sessie een vers velletje folie daar nog op. Dat “hang” ik iets boven de bodem zodat ik ook nog wat isolatie heb.
Bijkomend voordeel is dat de folielagen niet aan elkaar gaan plakken want het wordt altijd een beetje vettig.

Of je wast alles elke keer af na het verwijderen van de folie.

Ik doe het iets lomper; schraap het overtollige vet eraf met een plamuurmes. Daarna ff schoonmaken met een beetje sop en een doek. De restjes branden wel weer weg.

Sander, frits, noskos..alles +1
Je druippan mbv bv stelhoekjes vrij zetten van de platesetter werkt in combi met alu folie nog beter

@Peter64 +10 Als je ervoor zorgt dat je druipbak koeler blijft is het makkelijker schoon maken én minder risico op verbrandend vet met daarbij vieze luchtjes en smaakjes!

Terug
Bovenaan Onderaan