Beef en Steak

Gerookte kipfilet

 
 
 

baconstrips

Stoker
Berichten
279
Gerookte kipfilet volgens recept van Noskos. Maar 4 filets gebruikt ipv 6. Alle ingrediënten aangepast. Gedeeld door 6 en keer 4.
1000049092.jpg

Hier uit de pekel ff uitlekken.
1000049116.jpg
proppen op dat kleine BBQtje.
Duurde uiteindelijk 4u!
Het vrouwtje kreeg pas tegen tienen eten....
1000049132.jpg

1000049131.jpg
Maar het was het wachten waard.
Wat heerlijk zeg!
107°C dome temp. Tot 63 kern. En dan 14 min timen.
 
mooi kleurtje. Ziet er heel smakelijk uit
 
Inderdaad mooi kleurtje zien er heel goed uit.
Tijd doet naast rook veel met de kleur, als de BBQ temp te hoog is en daardoor de bereidingdtijd te kort dan heb je kans dat je van die "bleekscheten" krijgt, en niet van die mooie goudbruine filets zoals deze, althans dat is mijn ervaring.

Voor zo' korte pekeltijd hoef je het recept niet aan te passen als je 4 in plaats van 6 filets wilt roken, als je een week zou pekelen dan zou dat een ander verhaal zijn.
 
Zien er mooi uit. De kipfilet goed droog maken voor het roken helpt ook behoorlijk om een mooi kleurtje te krijgen. 4 uren is wel best lang maar het zijn flinke filets zo te zien.
 
Die zien er goed uit!
Ik zie ze vaker voorbijkomen, maar ik heb ze zelf nooit gemaakt. Je hebt me nu over de streep getrokken. Lekker.
 
Zien er mooi uit. De kipfilet goed droog maken voor het roken helpt ook behoorlijk om een mooi kleurtje te krijgen. 4 uren is wel best lang maar het zijn flinke filets zo te zien.
Ik had ze 4 uur op een rekje in de koelkast laten drogen. In een rookoventje voor op het fornuis. Dus wel aan de lucht, maar toch afgedekt.
Ze waren goed droog.
 
Heerlijk, ik maak ze ook regelmatig.
Veel beter dan broodbeleg uit de supermarkt.
Vele mogelijkheden, pizza beleg, boterham beleg, in een slaatje, snelle pasta met pesto en kip,..........
 
Snelle pasta kip pesto. Ff zelf maken.
Leuk forum hoor. Goed idee man!
 
Gerookte kipfilet is zo waanzinnig lekker en je kunt er allerlei kanten mee op 🥰
Caesar salade is hier ook erg gewild maar dan wel met deze dressing 😍 ook erg lekker om je kipkluifjes in te dopen 😜

500793.png
 
Gerookte kipfilet is zo waanzinnig lekker en je kunt er allerlei kanten mee op 🥰
Caesar salade is hier ook erg gewild maar dan wel met deze dressing 😍 ook erg lekker om je kipkluifjes in te dopen 😜

Bekijk bijlage 66157
Dat ziet er goed uit. Ik zocht vandaag zoiets bij de Appie.
Thuis gekomen met truffel mayo van Jean Baton. Ook wel prima.
Waar Koop je bovenstaande?
 
1000 eilanden dressing (recept vindbaar op dit mooie forum) past ook bij de kip.
Ik maak die dikwijls met gerookte forel, dit ipv de standaard tartaar.
 
Dat ziet er goed uit. Ik zocht vandaag zoiets bij de Appie.
Thuis gekomen met truffel mayo van Jean Baton. Ook wel prima.
Waar Koop je bovenstaande?
Die komt gewoon bij Appie vandaan, ik bestel wel mijn boodschappen online ;) maar in de winkel hebben ze een ruimer assortiment dan online!
Ik weet dat Jumbo het ook verkoopt.
 
Pasta pesto met gerookte kipfilet van deze post.
1000049478.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan