Beef en Steak

Gerookte beenham Indonesia Style met Nasi Carnaval

Peter64

BBQ Junkie
Vandaag ff tijd voor wat nuttigs te doen. Moest nog een rookplankje van Frits verder op stoken en een beenhammetje uit zijn lijden verlossen.

Ingrediënten:
600 gram Beenham aan één stuk
Vul de beenham met verse stukjes knoflook en gember. (klein sneetje maken en erin stoppen)

Voor de rub
2 tl gemalen zwarte peper
1 tl gemalen chilivlokken
1 < el 5 Spice Poeder
1 tl knoflookpoeder
1 tl uienpoeder
1 tl djintan (komijn)

Voor de glaze

2 el zoete chilisaus
1 el ABC ketjap manis
1 el black soy
1 el gember siroop

Q op 170 gr. dome temp. 2e hands Plankje ff aanroken, omdraaien, beenham erop en boven de kolen laten roken. (ik had 1 plankje in stukjes gehakt en deels mee gerookt). Na 45' steeds de glaze aangebracht. Beenhammetje indirect gelegd omdat het plankje door begint te fikken. Na 1,5 h is hammetje klaar op een kerntemperatuur van 64 C.

Nasi Carnaval. Roead, Geal en Greun.
- Nasi Kunjit met groene groenten en rode peper.
Sambal Boontjes bij.

IMG_5390.jpg
IMG_5394.JPG
IMG_5395.jpg
IMG_5396.JPG
IMG_5399.JPG

IMG_5400.JPG

Lekker hoor!

Weer een mooie bereiding erbij zo voor een beenham. 😋

De oosterse week gaat door hier ☺️
Lekker Peter!

nasi simpel, nasi carnaval.
zal ze eens voorstellen bij de locale chinees. eens zien hoe ze er op reageren.

mooi bordje weer peter.
was het beenhammetje voorgepekeld? zo ja, werd het dan niet te zout met de rub erbij?

Heerlijk, zo met gember en knoflook bereid. Lekker bordje geworden.

Lekker man , je hebt geen over betaalde klei pot nodig 😅

nasi simpel, nasi carnaval.
zal ze eens voorstellen bij de locale chinees. eens zien hoe ze er op reageren.

mooi bordje weer peter.
was het beenhammetje voorgepekeld? zo ja, werd het dan niet te zout met de rub erbij?
Rick, die beenhammetjes van de super zijn inderdaad gepekeld. Ik doe geen zout in mijn rubs, dus dan valt dit wel mee.

Lekker Peter. Zo'n degelijke oosterse maaltijd sla ik niet af

Dat ziet er weer schoan uit Peer. Mooie versie voor een beenham. Dat ga ik eens onthouden. Alle ingrediënten zijn hier vaak in huis. Dus dat moet geen probleem zijn 😎
En Nasi Carnaval staat hier ook vaak na de optocht op het menu. Lekker met vrienden in huis. Bier drinken. Nasi eten. En stokjes van de Q. Ik werd gewoon even emotioneel van die fijne herinneringen. Heerlijk dit TOP !

Terug
Bovenaan Onderaan