BasBQ
Beef en Steak

Gerookte aardappelsalade, chickenwinges, stokbrood, groentenspies, gevulde kalfspicanha

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.715
Beste mede bbq- en smaakpapilgebruikers.

Afgelopen zaterdag wat bescheiden bbq gerechten gemaakt.
Kijk Smakelijk

Modi op gerookte aardappelsalade.
Als eerste een gerookte aardappelsalade naar het recept van Marcel "NasQ" Nas. https://www.nasqbbq.nl/gerookte-aardappelsalade/
Dit een beetje aangepast.
Spekblokjes, ui en knoflook meegerookt. Blokjes door de aardappeltjes. Knoffie en ui door de mayo mix gestaafmixerd.

IMG_7658.jpg
IMG_7659.jpg


Gevulde stokbroden.
Gevulde stokbroden met kruidenboter en salami/kaas. 15 min op de Q afbakken en smullen maar.
De pen in het stokbrood is niet opgegeten. Is om te voorkomen dat het brood bij het insnijden breekt.

IMG_7661.jpg

Chickenwings in gingerbeerglace.
Dit is zo geweldig lekker. Heb je nog een lading....

IMG_7662.jpg
IMG_7667.jpg


IMG_7671.jpg


Gevulde kalfspicanha.
Vulling gemaakt van knoflook, ui, tuinkruiden, tomaatjes en kaas.
Voorzichtig een een incisie in de picanha gemaakt en van binnen wat groter gesneden. Zeg maar een soort kijk operatie. Daarna gevuld en dicht gestoken.
Lekker roken en garen tot 47 C en daarna afgegrild.
IMG_7660.jpg


IMG_7669.jpg
IMG_7674.jpg
IMG_7675.jpg


IMG_7676.jpg


Groenten spies.

IMG_7672.jpg
IMG_7677.jpg
 
Wow weer een lekker maaltje.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Poh, ziet er allemaal weer helemaal prima uit.

Goed dat je aangeeft dat die pen niet opgegeten is, zou wel goed voor je ijzergehalte zijn.
 
Nou Peter dat ziet er allemaal weer schitterend uit :love: jullie hebben weer lekker gegeten!
Eens bij de Islam slager kijken of die ook kalfspicanha hebben, wat een prachtig stuk vlees 🥰
Die chickenwings met ginger beer glaze is dat het recept van smokeygoodness 🤔
 
Nou Peter dat ziet er allemaal weer schitterend uit :love: jullie hebben weer lekker gegeten!
Eens bij de Islam slager kijken of die ook kalfspicanha hebben, wat een prachtig stuk vlees 🥰
Die chickenwings met ginger beer glaze is dat het recept van smokeygoodness 🤔
@Jet . Ha Jet,

Kalfspicanha heb ik van de Sligro.
Inderdaad, de chickenwings zijn ala het recept van Smokeygoodness. (Staan nog tig varaties na op het web).
Ze waren in ieder geval al op voor ik mijn bier uit had.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Das weer smullen geweest Peter 😋

Ik heb nog nooit een gevulde Kalfspicanha gegeten, Deze gaat op het lijstje om eens gaan te maken 😀
 
@Jet . Ha Jet,

Kalfspicanha heb ik van de Sligro.
Inderdaad, de chickenwings zijn ala het recept van Smokeygoodness. (Staan nog tig varaties na op het web).
Ze waren in ieder geval al op voor ik mijn bier uit had.

De ingrediënten voor de ginger beer glaze en de kippies zijn binnen, dat gaan we aankomende week eens maken!!
 
De ingrediënten voor de ginger beer glaze en de kippies zijn binnen, dat gaan we aankomende week eens maken!!

Waar en wanneer. ? 😋
 
@Peter64 Op jouw advise de Gingerbeer kippetjes gemaakt, we vonden ze erg lekker. thanx.(y)
20240617_215617.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit allemaal! (y)

In welk deel van Smokey staat die gingerbeerglaze? Van het weekend een feestje, dus dat lijkt me een mooie gelegenheid om dat eens te maken!
 
Ziet er heerlijk uit allemaal! (y)

In welk deel van Smokey staat die gingerbeerglaze? Van het weekend een feestje, dus dat lijkt me een mooie gelegenheid om dat eens te maken!
Is ook op internet te vinden met tante Google
Staat dus ook op zijn website
 
Wow weer een feestmaal, ziet er perfect uit allemaal. Goed idee van die picanha ga ik ook eens proberen. :D
 
Wat gebruiken jullie als vervanger voor de chipotle tabasco?

Kan je gewoon een andere hotsauce gebruiken?
Tabasco Jalapeno (groene Tabasco) hebben wij gebruikt, die is erg lekker je proeft de jalapeno's heel goed, zit alleen geen rooksmaak aan zoals bij Chipotle maar smaakt wel lekker fris en dat mag hij wel hebben er zit overigens ook rook bij de rub (paprikapoeder) al hebben wij die gemixt met gewoon milde paprikapoeder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan