Beef en Steak

Gerookte aardappels met maple-yoghurt-bieslook-spread

MacMarty89

Kooltjesharker
Aardappeltjes van de supermarkt zijn vreselijk klein. Maar gelukkig zijn er ook Franse piepers te koop. Deze ingewreven met extra vergine olijfolie en een rub van Killer Hogs. Ik heb deze rub nu een aantal weken in gebruik. Moet bekennen dat het eigenlijk een zoutbom is met een vleugje PG en nog wat extra's. De BGE opgestookt tot een temperatuur van 200 °C en een stukje appelhout erbij gegooid. De aardappels indirect voor 1.5 uur laten garen. Ondertussen de spread gemaakt die over de aardappels gaat. Eigenlijk is het de typische V&D-bieslookspread, maar dan met een twist van Griekse yoghurt, ahornsiroop (of 'maple' voor de anglicisme-vriendjes), teentje knoflook en citroensap. Alléén aardappels eten doet te veel denken aan de Ierse hongersnood (1845-1850), dus een stukje angusbiefstuk van de lokale vleeschjuwelier erop geknald, terwijl mijn vrouw het moest doen met vegetarische kip en onze dochter met een knapperige knakworst. Ik heb nog een poging ondernomen om de kleine een stukje biefstuk te laten proeven. Ze gooide het prompt terug in mijn gezicht. Hier valt dus nog wat kneedwerk te verrichten, boys.

IMG_5184.jpeg

IMG_5185.jpeg

IMG_5186.jpeg

IMG_5187.jpeg

IMG_5188.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan