Beef en Steak

Geno(o)tschapsplankje met zalm

McPeet

Gemarineerd
Mede door het heerlijke lente zonnetje kreeg ik vandaag trek in een zalmmoot van het bekende genootschapsplankje.
Marinade gemaakt van het sap van een 1/2 citroen, aangevuld met gelijke hoeveelheid goede olijfolie, snufje zout en eetlepel honing. Ingredi?nten goed kloppen en in een schaal kiepen. Zalm erbij en goed insmeren met de marinade, bestrooien met oregano, afdekken met folie en circa 25 minuten in de koelkast zetten. Ondertussen plankje onderwater gezet, de Q aangestoken en alvast wat courgette gegrild.
Zalm vanuit de koelkast op het plankje gelegd en op de Q. De geur van het cederhout wat dan van je Q komt vind ik echt een genot. Wij noemen de plankjes daarom dan ook de genotschapsplankjes. :P
Afijn, na circa 20 minuten was de kerntemperatuur opgelopen naar de 45 gr. Zalmmoot in 2-en gesneden en op de borden gelegd. Ondertussen het vel van de zalm gehaald en weer op de Q gelegd om wat knapperiger te worden.
De honing die ik toegevoegd heb vonden we een mooie zoete tegenhanger van het frisse van de citroen. Deze manier van zalm bereiden gaan we de aankomende maanden nog veel vaker doen.

Zalm in de marinade en bestrooid met oregano

Wraps even mee verwarmen

Het vel nog even crispie maken

Het was weer een genot om dit stuk zalm te eten

Ja hoor, lust ik ook wel :)

mooi stukje zalm

Lekker!!

Ziet  weer lekker uit

Nice

Terug
Bovenaan Onderaan