Beef en Steak

Gedachte experiment met deze hitte

 
 

Pret1987

Vuurmaker
Berichten
62
Goedemiddag,

Ik liep zojuist langs mijn Bastard, welke lekker in de hitte van de zon warm staat te zijn. De exacte temperatuur op het rooster heb ik niet gemeten, maar de dome geeft 60 graden aan.

Zou het mogelijk zijn, om er nu een steak in te leggen? Gewoon een simpel biefstukje ofzo. Misschien mijn smoke generator ernaast voor de smaak. En dan, heeel lang wachten, dat lijkt mij het ultieme low and slow, een beetje zoals sous vide garen.

Ik ben bang voor wat bacterie groei, dus, het stukje misschien wel even vacuüm verpakken.

Wat denken jullie?

A: ik sla over, ik wil niet ziek worden
B: haha, waarom?
C: top manier om een perfect door en door medium stukje vlees te maken (even korstje bakken een in pan)
D: geen, of al van bovenstaande.

Ik ben benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
En dan zeggen boze tongen dat barbecueën niet duurzaam is! 🤣
Maar ik kies voor A.
 
Dat wordt een A helaas. Maar leuk bedacht! Bij spus vide heb je water wat circa 60 graden is. Dat bevat veel meer warmte als gas wat 60 graden is.
 
tja, als je een zalmrecept opzoekt houden sommige een minimale dometemperatuur aan van 75 graden.
Ik denk dat ik het alleen zou proberen als je een koudrookgenerator kan bedenken die deze 15 graden kan overbruggen.
Al hoewel ik me dan afvraag. Als je een dome temperatuur van 75 hebt is je rooster temperatuur iets lager.

Ik weet nog niet of ik zou overslaan. Als blijkt dat het inderdaad niet veilig is niet sla ik wel over, maar die vraag kan ik niet beantwoorden.
 
tja, als je een zalmrecept opzoekt houden sommige een minimale dometemperatuur aan van 75 graden.
Ik denk dat ik het alleen zou proberen als je een koudrookgenerator kan bedenken die deze 15 graden kan overbruggen.
Al hoewel ik me dan afvraag. Als je een dome temperatuur van 75 hebt is je rooster temperatuur iets lager.

Ik weet nog niet of ik zou overslaan. Als blijkt dat het inderdaad niet veilig is niet sla ik wel over, maar die vraag kan ik niet beantwoorden.
Ik sla alleen NIET over als ik weet dat het veilig is........................
Botulisme of een stevige voedselvergiftiging "is nooit grappig".
 
Daarom zeg ik ook dat ik die vraag niet kan beantwoorden. Tuurlijk wil ik geen voedselvergiftiging maar ik kan aan de hand van deze informatie die ik op internet voor het garen van bijvoorbeeld zalm zie niet zien of die temperatuur ook veilig is voor rood vlees.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan