BasBQ
Beef en Steak

Gebruik overige bbq's na aanschaf keramische bbq

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
177
Langzaamaan begint het bij mij steeds meer te kriebelen als ik al die Green Egg's, Kamado's en andere keramische BBQ's langs zie komen. Ik vraag me echter af hoe vaak jullie nog gebruik maken van je andere Q's (lees 47/57 cm kogels, smokers, WGA etc) als je een keramische Q hebt aangeschaft.

Staan deze allemaal zielig aan de zijlijn of worden ze geregeld nog van de bank gehaald als wisselspeler?
 
M'n WSM en WGA heb ik weggedaan. De OTP blijft gewoon naast de Primo staan als pizza oven en backup BBQ maar die wordt inderdaad weinig meer gebruikt.
 
Ik heb naast mijn Primo alleen een wga voor op vakantie.
 
Ik heb naast mijn Ei, nog 2 WGA's ( een in doos voor de zekerheid, je weet maar nooit), en een WSM voor onze wedstrijden. 57-er heb ik verkocht toen Ei kwam. Maar de WGA is nog steeds in gebruik, en ook handig voor op vakantie, dus die gaan er niet uit.
 
Ik heb de mini maar ik heb alles nog.
 
WGA gebruik ik voor saus en rub tests en voor onderweg. WSM voor wedstrijden. OTG staat er zielig bij.
 
Ik gebruik mijn WGA 's winters nog wel regelmatig als rokerdoos voor amandelen, zout, zalm, kaas e.d., zeker als het buiten koud is.
Maar ook 's zomers bij kamperen. Zo'n ei gooi je toch minder snel in de achterbak :)

 
ik gebruik ze alle 4 (5)

De ProQ voor als er een mooi clubje op visite komt.
Voor veel spareribs en PP heeft hij zalig de ruimte.

De Performer voor echt grillen met net even wat meer ruimte om een directe en indirecte zone te creeren.

En de WGA als heerlijk alternatief voor de grilpan.

Gasbbq voor op vakantie.
Vorig jaar de wga mee genomen, maar ik ga nu eens kijken of een gasbbq beter bevalt. (weber Q220)

Geen idee welke ik weg ga doen.....(ik denk stiekem nog geen 1)
Maar de proQ wordt het minst gebruikt zoals te verwachten was.
 
Hier gebruik ik in 1e instantie het grote ei natuurlijk (maar bijna alleen indirect)
Voor het directe spul (en de vakantie) gaat het op de WGA.
En bij gebrek aan ruimte, of bij meerdere dingen tegelijk, en zeker voor de wedstrijden, en opdrachten de WSM 47.

De OTG57 heb ik aan een ander forumlid overgedragen.

Mac
 
Onze OTP wordt op dit moment het meeste door mij gebruikt,
Ik vind die voor mij als beginner even wat makkelijke.
De primo komt later wel, als ik vind dat ik daar aan toe ben.
De primo is meer Piet zijn Q.
 
Daar vergis je je toch Sandra! Die primo is een stuk makkelijker te beheersen dan een keteltje. Maar als je het goed kan met een ketel dan kun je het net zo goed op een keramische.
 
WSM gebruik ik nog regelmatig om grotere hoeveelheden ribben ofzo te maken.
OTG en WGA zijn al een tijdje werkloos, maar ze blijven.
 
Sinds ik mijn ei heb is mijn Weber werkeloos.
En mijn Wsm heb ik verkocht.
M.a.w ik doe alles op het ei.
 
Terug
Bovenaan Onderaan