Beef en Steak

GBS rooster poetsen?

Wailer

Stoker
Beste mensen,

Bij deze wat foto's van mijn GBS rooster, lijk ik de dans te ontspringen vwb het chroom eraf poetsen? Rooster moet dan toch roze achtig er uit zien?

272b2f41c01078197bab6f231e0ffb71.jpg

949186f87c16c2517eb7e13d9898b416.jpg

3d43fef952cb64ab54eac8fa5d6b700b.jpg

cdb46205db7f03ab02c38e3221525b9d.jpg

404cca7d3e99dc18e7a79050020ce220.jpg

Verder wil ik nog even weten hoe ik het rooster het best eens kan poetsen? Heet water en soda ofzo, dan poetsen maar moet schuren.

Nu borstel (weber bamboeborstel)  ik m schoon als we klaar zijn, maar q nog heet. Dit doe ik nog eens voor ik begin.

Maar toch hier en daar zwarte verkoolde resten op het rooster (zie foto's), hoe kan ik die best weg krijgen?

Alvast bedankt voor de tips en tricks.

De resten die je nu op je rooster heb zou ik niet wegpoetsen. En gewoon als je klaar bent met quen de borstel er over en dan weer als je hem weer warm stookt. Dat is ruim voldoende.

Ik borstel hem ook als tie nog warm Is. Na het afkoelen leg ik hem in het gras. Volgende ochtend Is tie lekker geweekt en borstel ik hem nogmaals, of met een prop alufolie. Dat werkt heel erg goed.

Ben ik weer, ik lijk wel zo'n vervelemde poetsschoonmoeder  ;)

Ik had paar dagen terug mijn prachtige Ikea ribrekje in een emmer gedaan met heet water, beetje afwas en soda...

Vanmiddag er uit gehaad en hoefde maar te blazen of het vuil viel er vanaf. Heb dus niet hoeven schuren, boenen oid.

Zou het kwaad kunnen mn rooster ook eens te laten overnachten in een badje van heet water en soda?

Poetsen jullie alleen of bbq-en jullie ook...? :-S
Mijn rooster wordt nooit meer zo schoon als de getoonde exemplaren hier, die is gewoon "zwart" van de vlammen. En dat vind ik prima, gelet op de functie. :) Naast het zwart overigens geen ander vuil te bekennen. Brand hem schoon en borstel ff af, thats all.

begrijp t wel: de 1 behandeld zn Q als zn kindje en voor de ander is t gewoon een werktuig.
net als met auto s : sommige maken meer poets dan rij uren en dr rest gebruikt m waar ie voor gemaakt is.

Marcel1973 zei:
Brand hem schoon en borstel ff af, thats all.

hier ongeveer net zo: rooster vuil laten en met de volgende sessie  t rooster opwarmen tot 150 graden en dan ffn borstelen.
ffn afnemen met een billen doekje en vlees dr op .

Tuurlijk doen we meer Qen dan poetsen.

Maar aangezien het ikea rekje zo makkelijk ging.. Dacht ik.... Kan soda kwaad voor het standaard GBS rooster ( gezien de chromen laag)

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan