Beef en Steak

Gasket (vilt) vervangen Kamado Joe Classic 2

MartinL

Tondelzoeker
Goedemiddag, ik heb gisteren de gasket (vilt) rand op de pot van mijn Kamado Joe Classic 2 opnieuw gelijmd (op advies van KJ).
Ik heb de rand van de pot goed opgeschuurd en van de gasket zoveel mogelijk lijmresten verwijdert (met terpentine). Beide kanten (gasket en bovenkant rand pot) ontvet met terpentine, gelijmd en het deksel 20u dichtgehouden.

Voor het lijmen uiteraard even goed laten luchten .. nu ruik ik nog wel een beetje terpentine ... is dit met een keer goed warm stoken verdwenen?

Goeie tip. Kan het geen kwaad dat ik de bovenste rand van de pot ontvet heb met Terpentine? Gaat mij er meer om dat de geur er weer uitgaat.

Hoi Martin, aceton is een betere ontvetter. Ik vermoed dat die luchtjes vlot weg gaan met wat warmte. Maar ik hoop vooral dat je niewe gaskets goed hechten. Terpentine is juist vettig!
Succes man!

Laatst bewerkt:
Okay .. ik ben benieuwd. Trekt niet in de pot toch dat kleine beetje terpentine wat ik gebruikt heb?

Ik zou de BBQ eers een keer heet laten worden voor ik er vlees op zou doen om zeker te zijn dat de lucht er af is.

Terug
Bovenaan Onderaan