Beef en Steak

Funky Beer Can Chicken

noskos

Administrator
Forumleiding
Vandaag even een BCC geprobeerd op de BGE, was sneller klaar dan ik had ingeschat. Op de weber ben ik meestal 5 kwartier kwijt, nu was hij 93?C in de borst na die tijd!
Denk zelf dat het komt omdat hij op de platesetter staat en dus ook van onder warmte oppikt, ik zet ze normaal altijd op het kolenrooster naast de kooltjes.

Kippetje was erg lekker en totaal niet droog! Had mijn nieuwe kip rub, de Funky Chicken Rub er op zitten, het recept zal ik morgen even neerzetten als ik een foto heb gemaakt van de ingredi?nten. Het velletje was net zo knapperig als wanneer ik kippetjes aan het spit maak, daar was ik best wel verbaasd over. Had wel de schuif even opengezet na een uurtje en de temperatuur laten oplopen tot 200?C, denk dat dat het knapperig maken een aardig handje helpt. Dat oplopen doet hij waar je bij staat, grappig om te zien :D

funkybcc-1.jpg

funkybcc-2.jpg

funkybcc-3.jpg

funkybcc-4.jpg

funkybcc-5.jpg

funkybcc-6.jpg

funkybcc-7.jpg

phoe hee, dat is een lekker kippetje.
Je moet niet al te enthousiast worden hoor, dan begint het bij mij ook te kriebelen haha

Lekker kippie.

Heb je de bovenkant van het blikje met een bepaalde reden verwijderd?

Lekker kippetje heb jij.
Ziet er goed uit.

@nosmo, vroeger maakte ik altijd extra gaten in de bovenkant, nu haal ik met de blikopener gewoon de bovenkant er af ;)

noskos zei:
@nosmo, vroeger maakte ik altijd extra gaten in de bovenkant, nu haal ik met de blikopener gewoon de bovenkant er af ;)

Aha, ik dacht dat het gat van het lipje wel groot genoeg was ;)

Mooi kippetje. Pas maar op dat eitje ga je je aan hechten ;D

Hij was half vol, of half leeg, ligt een beetje aan je instelling ;)

Lekker kippie , goeie smaak neem ik aan, met een door jezelf uitgevogelde rubje.

ik zie 'm nu heel vaak voorbij komen.. de bcc en is een van de eerste gerechten die ik ga proberen binnenkort maar wel vraagje. heeft het bier nu nog invloed op de smaak, is het om te voorkomen dat de kip droog wordt, of is het puur als standaard bedoeld om je kip mee omhoog te houden en verder niet?

btw, ziet er wel errrrrrg lekker uit!

Het idee is leuk maar het draagt absoluut nergens aan bij ;)

Ziet er goed uit Dennis, en mooie foto's BTW.

Boyke, het Bierblik is wel goed voor een mooi verhaal aan je gasten!

Ik krijg nu wel heel veel zin in kip.  8)

Oow gelukkig toch een happy end...
Ik las Funky BCC en de frase 'if it smell's funky, throw it out' popte op..
bleek dus niet zo te zijn...
Lekker kippie!
en idd, of je nu bier, cola, dr pepper of water in het blik hebt zitten, smaakverschil heb ik ook nooit gemerkt...

Terug
Bovenaan Onderaan