BasBQ
Beef en Steak

Friday Q day

F

Forcerecon

Gast
Vandaag maar weer eens wat anders dan normaal
Er stond Gamba Pil-Pil op het lijstje en zalm op een plankje.
Verder nog MOINKBALLS en een lekkere biefstuk voor mezelf want ik hou niet van "dingen" die uit het water komen, behalve een mooie zeemeermin natuurlijk.
SDC10548.jpg

Deze waren als voorafje.
SDC10549.jpg

Mijn nieuwe rooster ( geseasoned en al)
SDC10551.jpg

De ingredi?nten zijn lekker aan het pruttelen.
SDC10552.jpg

Gereed om te worden gegeten. Een schaal met olijfolie met 2 chilipepertjes, 3 knoflookteentjes, half uitje, en een eetlepel gerookte paprikapoeder.
SDC10553.jpg

Zalm op een plankje die lekker aan het roken is.
SDC10555.jpg

Hier is de zalm klaar, 49 graden kerntemperatuur, een snufje viskruiden en gerookt met beuken en jeneverbessen en provinciale kruiden in een foliepakketje.
Daarna besprenkeld met Jack Daniels. Volgens de gasten alleen maar mmmmm....,  ahhhh,,,, enz.. (blijkbaar goed bevallen).
SDC10554.jpg

En deze was dus voor mezelf met mooie grillmarks deze keer (mag ook wel met zo'n rooster).
Dus eentje die voor herhaling vatbaar is,
Fijn weekend!!
 
En wat heb je de rest van de mensen te eten gegeven? Dit had ik allemaal wel gelust hoor!
 
ziet er allemaallekker it, al ben ik niet zo van de zwemdieren
 
Dominique zei:
En wat heb je de rest van de mensen te eten gegeven? Dit had ik allemaal wel gelust hoor!
stokbrood, frietjes, koude schotel, Asperges met ham uit de *v*n  enz.. Oftewel weer voor een heel weeshuis!
 
Ziet er goed uit.
Lekkere ballen heb jij.
 
Ziet er erg smakelijk uit.
Gamba's moet ik ook maar eens aan me Todo lijst toevoegen.
 
Mooie gerechtjes allemaal! Erg mooi stukje gietijzer ook in je SJ! En hoe bevallen die weber plankjes? Ze zijn een stuk dikker zo te zien dan die oude van de Appie.
 
Ziet er goed uit en kikken zo'n gietijzeren rooster voor de SJ!

BTW ik zou je Grill plank doormidden zagen zodat je hem twee keer kan gebruiken.
 
noskos zei:
Mooie gerechtjes allemaal! Erg mooi stukje gietijzer ook in je SJ! En hoe bevallen die weber plankjes? Ze zijn een stuk dikker zo te zien dan die oude van de Appie.
Plankjes prima bevallen, deze zijn 11 mm dik en houden zich prima. Ik heb ze alleen met de voorste rand tegen de briketten aan gehad maar je ziet alleen maar een donker randje en is dus makkelijk vaker te gebruiken. Rooster SJ is TOP. Heb hem gehaald bij deze internet winkel http://www.4grillersjoy.com/. Voor alle Webers hebben ze leuke en betaalbare roosters en andere spullen.
 
Frits zei:
BTW ik zou je Grill plank doormidden zagen zodat je hem twee keer kan gebruiken.

Had bij nader indien ook gekund. Echter waren de plankjes zojuist pas gearriveerd (cadeau) en wilden ze graag meteen dit magische gerecht hebben. Dus meteen erop gegooid (Nat wel te verstaan).
 
Terug
Bovenaan Onderaan