Beef en Steak

Forel en papillot

Schumi_wk

Kooltjesharker
Mijn voornemen voor dit jaar, iets meer vis op de kamado klaar maken. Tot nu toe lukt het me aardig, vorig jaar 1 keer zalm op de kamado klaar gemaakt, dit jaar is dit toch al de 3de vis die erop komt. Na de kabeljauwfilets en de dorade, de forel klaargemaakt.
Makkelijk visje om mee te werken, enkel toen de bazin zei, ik wil een papillot begon ik te steigeren. Een visje moet het hete vuur voelen was mijn argument. Echter zoals we de wederhelft kennen wilde ze van geen wijken weten en heb ik dan maar haar papillot ook erbij gedaan. De papillot ongeveer een kwartier erop gelegd, de forel natuur beide kanten 5 minuten laten garen op 200°c.

IMG_20240731_184122.jpg
IMG_20240731_184843.jpg
2024-07-31 18.49.46.jpg

Om te eindigen:
Pluspunten:
- Heerlijke vis
- Makkelijk klaar te maken
- Novus Portus is een bier dat gebrouwd wordt met Nelson Sauvin hop, deze hop kent een citrus afdronk en moet zeggen het smaakte erbij.

Voor verbetering vatbaar:
- Niks eigenlijk. Of misschien de vrouw gelijk geven dat het toch zo slecht niet is de forel in papillote :sneaky:

Ik neem me ook steeds voor om vaker vis te maken, maar schiet er steeds bij in. Ziet er heerlijk uit !

Forel, altijd lekker.
Ik ga er straks nog enkele roken.
Forel in papillote is ook lekker, zeker met scheutje pastis.

De lekkere anijs smaak van pastis past perfect bij forel.
Wijn is op dat vlak wat neutraler.

Ziet er heerlijk uit Schumi, ook de papillote. Gewoon goed luisteren naar je Leidinggevende dan komt alles goed. 😉

Het ziet er echt heerlijk uit, ik hou er wel van zo'n hele vis op je bord 🥰

Terug
Bovenaan Onderaan