BasBQ
Beef en Steak

Flip Grid systeem van Grill Guru

EvtK

Tondelzoeker
Berichten
13
Ola! Ik heb recent een Grill Guru Large aangeschaft en ben op zoek naar de nodige tools en accessoires. Nou wordt de Grill Guru tegenwoordig uitgeleverd met het flip-grid systeem. Het middengedeelte van het RVS rooster kan je eruit nemen en daar bijvoorbeeld een pizza-insert, cast iron grill of pan inhangen. Best leuk bedacht, maar ik heb sterke twijfels of dat in de praktijk nu zo handig is. De buitenste RVS ring is zo'n 7-8 cm, dus dat is beperkte ruimte om wat groenten oid naast te leggen als je in het middenstuk met iets anders bezig bent. Dan lijkt het me handiger dat je je pannentje ergens in de hoek kan schuiven zodat je meer ruimte creëert, dan wanneer die centraal in het midden hangt. Hetzelfde geldt voor de pizza insert. Die steen is dan 30 cm en de ring erom heen gebruik je dus niet. Met een pizzasteen van ca 38 cm die ik op het rooster leg, creëer ik meer ruimte en mogelijkheden volgens mij. En ga ik een lading hamburgers bakken, dan is het handig als het gehele oppervlak van gietijzer is, ipv alleen het midden gedeelte...

Ben heel erg benieuwd naar ervaringen en tips van andere op dit vlak. Ik kon er op het forum nog niet iets over vinden. Accessoires als een pizzasteen, gietijzeren rooster etc, koop je liever maar 1x uiteraard :)

GI101LGrillGuruSSFlipGridLarge-scaled.jpg
 
Lijkt een variant van het GBS van Weber. Deze kwam destijds uit op de 57cm roosters (en de verschillende gassers), en vervolgens ook voor de 47ers. Daarbij geeft men dacht ik de kanttekening dat de DutchOven en... nog één item (?), niet passen op de 47er. Pin me er niet op vast.

Gezien de 47er versie ook in RVS verkrijgbaar is, was ik wel benieuwd of die zou passen op een Big Green Egg Large. Zodat ik de speeltjes van de Weber ook daarop kon gebruiken.
Maar helaas, écht lekker past dat niet. Het Weber rooster is echt een stukje kleiner, waardoor hij niet mooi op de convectorplate ligt (ligt altijd op een pootje ipv er overheen). Zonder platesetter is het te doen.

Anywayz, ben wat dat betreft dan wel bij bovenstaande benieuwd naar twee zaken; is het compatible met het Weber GBS en past het mooi op een BGE Large. Al is dat laatste meer van persoonlijke aard natuurlijk. Compatibiliteit met het GBS lijkt me wel een dikke pré.
Dus ik volg dit even ;)

Het systeem zelf werkt leuk op een 57er en de gassers. Uiteraard hebben die wel meer ruimte om alles kwijt te kunnen, ook op het rooster als er iets gebruikt wordt in de insert. Anderzijds zijn er ook genoeg situaties waarbij je er sowieso niet iets naast legt / hoeft te leggen. Je kan je daarbij afvragen of je dan ook echt tegen dat ruimte gebrek zal aanlopen in de praktijk. (Dat ruimtegebrek heb je denk ik ook al snel als je, zoals je stelt in het alternatief, een pannetje op het 47cm rooster zet :) )
 
Laatst bewerkt:
Op de W57 GBS gebruik ik de weber grilplaat en mijn skillets op het rooster. Geeft meer vrijheden en ruimte.
De weber wok zet ik in het rooster, maar dan is er ook geen ruimte over.
Meestal is het noodzaak om mijn w47 mee op te starten.
Goeie vraag, zal eens passen lf de Weber wok hier onder het deksel past.
 
tanks voor de input! ik neig naar een pizzasteentje van een maat richting de 40 cm, zodat ik daar maximale flexibiliteit en ruimte kan pakken en dan wellicht een pannetje die in die insert past en die ik dan ook eventueel op het rooster kan zetten. Ik heb overigens al wel gemerkt dat het sowieso handig is dat je het middenstuk er uit kan tillen, wanneer je ff wat bij de kolen moet doen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan