BasBQ
Beef en Steak

Flammkuchen met Champignon, truffel en pecorino

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.910
Ik dacht dat ik deze al geplaatst had, maar eventjes geleden lekkere flammkuchen gemaakt die ik toch graag met jullie wil delen.
Dit vegetarische receptje komt uit een Foodies..

Begonnen om het ei lekker aan te steken en de eggspander alvast op de juiste manier smane te stellen.
1657023348674.png


Kinderen spelen buiten, dus we blijven een beetje in de buurt om te kijken of geen van beide even wilt voelen.
En dat wachten kunnen we goed doen met een lekker rosé'tje.
1657023386231.png


Gewacht tot een temp van ongeveer 250 graden, de steen is mee opgewarmd dus snel beginnen.
Ondertussen is binnen door vrouwlief 100g mascarpone los geroerd en gemengd met 1 el truffeolie, 2 tl truffeltapanade, 50g geraspte pecorino en een beetje peper.

We hebben kant-en-klaar flamkuchen deeg gebruikt, dit is onze eerste keer flammkuchen dus wel zo veilig.
Dit belegd met het mascarpone mengsel, geschaafde champignons en wat olijfolie.


1657023452086.png

Hup, op de hete steen.
1657023463454.png


Die kwam er heeeeel mooi vanaf;
1657023632521.png


Vervolgens nog wat pecorino erover met wat peterselie:
1657023663082.png


Heel erg lekker!

Ik vond het echter wel leuker om bij de volgende de pecorino wat mee te bakken in plaats van rauw erop.
Zo gezegd, zo gedaan.
1657023720881.png


En dan iets minder topping pecorino;
1657023732987.png


Lijkt nu dubbelop, maar uiteindelijk ging hier iets minder op dan bij die eerste. Dit was lekkerder, maar nog steeds flink op smaak.
Volgende keer denk ik de pecorino in het mascarpone mengsel halveren.

Bodem heeft trouwens schitterend gebakken op de steen.
1657023796543.png


Schuiven dicht, Eitje afkoelen.. Kinderen even naar bed brengen.. je kent t wel.
Tot een graad of 100, toen weer eens het schuifje onder een tikje gegeven en boven ook.
Als die toch warm is, heb ik nog 2 kalfsmuisjes liggen.
We moesten een voorgerechtje serveren voor een paar dagen later, en hij is al zo populair aan t worden, ik ga er ook gewoon mee door.
Dit keer 2 kalfsmuisjes gebruikt om Vitello Tonnato te maken, hield ik tenminste nog wat over thuis.

Kruiden gemengd;
1657023943827.png

Over de kalfsmuisjes.
1657023954803.png
1657023972343.png


100 graden dus, met kersenhout.
1657023998746.png


Die kwamen er ook weer mooi vanaf.
1657024013807.png


Volgende dag weer klein gesneden.
1657024039653.png
1657024046965.png
1657024060374.png


Al met al weer een leuk dagje geweest dus.
En de rest warmte weer op en top gebruikt.
Nu had ik de conveggtor natuurlijk wel heet na een flammkuchen sessie.. Je ziet op de doorsnede foto dat hij aan de onderkant iets harder is gegaan dan de bovenkant, ik denk stralingswarmte. Hiermee dus weer iets nieuws geleerd, maar vooral: heel veel plezier gehad, en heerlijk gegeten.
 
Klinkt als een mooe dag/avond!

Leuk recept van die flammenkuchen, zeker met truffels en champignons, met die twee ingredienten kan je imo van een alles een heerlijkke maaltijd maken.

Die kalfsmuis ziet er ook top uit 👌🏻👌🏻
 
Heerlijk wat een feest en dan nog even de kalfsmuis erop. Super.
Bij de Hanos hebben ze ook mooi flamkuchen deeg in de vriezer liggen, dan heb je geen bakpapier eronder nodig.
 
Goeie tip @Frits, ik ga wederom eens bij mn maatje vragen of die die pas wilt regelen!
 
gewoon weer heerlijk gemaakt Sander.

Flamkuchen staat hier ook regelmatig op de q maar dan met crème fresh, spekjes en wat rode ui.
 
gewoon weer heerlijk gemaakt Sander.

Flamkuchen staat hier ook regelmatig op de q maar dan met crème fresh, spekjes en wat rode ui.
Dat is zoals die hoort hé?
Bij de schoonouders is die met koud gerookte zalm ( uiteraard door mij) ook erg lekker
 
Dat is zoals die hoort hé?
Bij de schoonouders is die met koud gerookte zalm ( uiteraard door mij) ook erg lekker

Ja ook lekker met zalm.

Flamkuchen leent zich heel goed om van alles op te proberen. Zolang je de “topping” maar niet te nat maakt.
 
Ziet er heerlijk uit! 😋 van de week ook maar is naar de Hanos of Sligro dan😁
 
Dat ziet er weer erg lekker uit, mooie plaatjes!
 
Laat ik nu ook nog een rolletje flammkuchendeeg in de koelkast hebben.....
Idee.. ;)
:unsure:
 
lekker Sander. Ziet er heerlijk uit.
En ook fijn relaxed bezig geweest.
Mooi man (y)
 
Sander wat ben je toch een levensgenieter ouwe Rose nipper. Ziet er weer heerlijk uit. Het water loopt me in de mond TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan