BasBQ
Beef en Steak

Flambadou brander

 
 

Rdj

Gemarineerd
Berichten
2.462
Wil wat vaker de flambadou gaan gebruiken,
Maar vind het vervelend als ik hem wil verhitten in de kamado dat de Dome niet dicht kan . En een ander Q op starten voor alleen de Flambadou vind ik overdreven.
Dus heb ik vandaag een brander gemaakt op het concept van een rocketstove .
Ik wil echter niet met stokjes gaan werken maar met kolen en wil hem graag klein houden.
Dus vandaag er een gemaakt.
IMG_1204.jpeg

Alle onderdelen op maat geslepen
IMG_1205.jpeg

Geheel in elkaar geslast .
Hij is in 2 delen, makkelijker op te bergen en schoon te maken.
IMG_1206.jpeg
IMG_1207.jpeg
IMG_1210.jpeg


IMG_1216.jpeg

Ook nog pootjes er op voor een skillet .
IMG_1224.jpeg

Na meerder maals testen, meerdere lucht gaten er bij gemaakt,vond hem niet heet genoeg nog .
Nu gaat hij plank gas op kolen 😄.
IMG_1226.jpeg
IMG_1228.jpeg

Nu even testen met de Flambadou met boter
IMG_1229.png

In vuur en vlam 🔥 , ben tevreden en neemt maar een handje vol kolen.

IMG_1209.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Alweer een mooie creatie uit jou hand. 😍

Je zou hem ook nog kunnen gebruiken als kolenstarter of om je eigen staal te smelten. 😉
 
  • Geweldig
Waarderingen: Rdj
Kolen starter voor de wga zou inderdaad kunnen 😄.
 
Het ziet er echt heel gaaf uit, mooi dat je zo iets kan maken en lijkt me ook echt heel erg heet te worden zo.

Als vraag, die vier pootjes voor de skillet.. ben je niet bang dat dat gaat schuiven als je er in gaat roeren ? ( staal op staal ) brandwonden en dat soort narigheid zit natuurlijk niemand op te wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Als vraag, die vier pootjes voor de skillet.. ben je niet bang dat dat gaat schuiven als je er in gaat roeren ? ( staal op staal ) brandwonden en dat soort narigheid zit natuurlijk niemand op te wachten
Valt wel mee , als je moet roeren hou je met handschoen het handvat vast .
En is maar zeer de vraag dat ik hem daarvoor zal gebruiken, heb hem hoofdzakelijk voor de flambadou gemaakt. Maar de optie heb ik er maar bij gemaakt.
 
Die creaties van jou 🙏🏻

Vind ik het soms wel eens jammer dat ik in de kunststof bewerking zit ipv metaal 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Vind ik het soms wel eens jammer dat ik in de kunststof bewerking zit ipv metaal 😂
Metaal is mijn beroep ook niet (hobby).
Als je handig bent kun je alles leren 😄.
 
Metaal is mijn beroep ook niet (hobby).
Als je handig bent kun je alles leren 😄.
Dat is waar! Met goede spullen en een beetje slimmigheid kom je ver.

Een grote schuur of hobbyruimte is dan ook wel lekker. Ik heb een schuurtje van 2 x 2 waar 4 fietsen, koelkast, vriezer, gereedschap en alle shit van vrouw en kinderen in moet.
Heb helaas geen ruimte meer voor grote werkbank 🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Terug
Bovenaan Onderaan