Beef en Steak

First Pulled pork maken; vragen en uitzoekwerk

Peter64

Gerijpt
Beste bbq meesters,
Ik wil zaterdag mijn eerste PP maken.
Weber 57
2 kg procureur
Kokosbriketten
Schat 40 koude briketten en 6 warme bij aanvang
Geschatte tojdsduur 8 uur.

Ik zoek me suf naar de beste setting
- Minion of of snake?
Bij minion gebruik ik voor spareribs een scheidingsplaat en dek het indirectegedeelte boven het kolenrooster af met alu folie
- klopt aantal briketten bij benadering ?
- klopt de tijd bij benadering ?

Over de snake kan ik niks zeggen maar bij een temperatuur van 120 C zal het acht tot negen uren duren. Succes

De tijd is ook lastig. Maar ik heb maar een enkele keer een pulled pork in 8 uur of minder gaar gekregen. Ik zou er zeker meer tijd voor vrij maken, warm houden is makkelijker dan gaar kijken....

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk

Zelf ben ik als ik met een kogel BBQ gril over de snake het meest tevreden blijft het langst stabiel ik leg hem ¾ rond en steek er min 6 tot 8 goed aan anders duurt het opwarmen erg lang, bij zoeken staan vast wel wat plaatjes als voorbeeld.
Tijd is moeilijk in te schatten ik heb voor een procureur van ±2 a 2,5 kg wel eens 8,5 uur gedaan maar ook wel 12 uur dus zeg het maar
veel succes en plezier i.i.g. ;)

Laatst bewerkt:
ik vond bij mijn eerste run de snake methode erg fijn werken.
Gooi er gewoon genoeg in, mocht het te veel zijn kan je je weber gewoon afsluiten en af laten koelen.
Wat je niet gebruikt hebt kan je gewoon daarna opnieuw aansteken.
Dat is altijd nog fijner dan daarna nog iets bij moeten gooien.

ik vond bij mijn eerste run de snake methode erg fijn werken.
Gooi er gewoon genoeg in, mocht het te veel zijn kan je je weber gewoon afsluiten en af laten koelen.
Wat je niet gebruikt hebt kan je gewoon daarna opnieuw aansteken.
Dat is altijd nog fijner dan daarna nog iets bij moeten gooien.
Ik sluit ook direct af als het klaar is maar haal de briketten er (na afkoelen uit) om het as goed te verwijderen en richt e.v.t. opnieuw in of bewaar de briketten voor later. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan