Beef en Steak

even voorstellen

Dirk79

Tondelzoeker
geachte medeforummers,

ik ben Dirk woonachtig in de zuidwesthoek van friesland 43 jaar, en het lijkt me leuk om ook te gaan experimenteren met de houtskool bbq. getriggerd door de diverse bbq filmpjes op youtube van Noskos en anderen. Tot nu toe hield ik me alleen bezig met het vervaardigen van grillworsten eigen gemaakte rollades zeeuws spek en snackjes en dikbevleesde spareribs echter eigenlijk altijd uit de oven. Graag zou ik als bbq leek alvast wat tips of adviezen van jullie ervarener medeforummers willen ontvangen. omdat het voor mij eerst gaat om te kijken van lukt het een beetje en hoe stuur je de temperatuur etcetera etcetera zou ik graag van jullie willen weten wat is eventueel een leuke beginners bbq om een beetje mee te pierewaaien ? ik kijk wel op mplaats voor een tweedehands weber echter is dit raadzaam of zijn er betere alternatieven? zijn er forummers hier die eventueel ervaring hebben met de rotisserie spitten van auspit europe? en hoe krijg ik de marinade (smaak) dieper in het vlees? sommigen zeggen vacumeren anderen beweren weer dat vacumeren weer niks doet. ik heb een injectie spuit echter nog nooit gebruikt.
Alvast bedankt voor de tips/adviezen
indien ik het allemaal wat in de vingers krijg, ben ik best bereid om te investeren echter voor nu ben ik op zoek naar een leuke start set up.
vriendelijke groet Dirk.

Hi Dirk. Welkom op het forum!

Gelijk een heleboel enthousiaste vragen. Mooi!
Een 57 cm Weber is een hele goede barbecue om mee te beginnen. En ook goed genoeg om nooit meer van af te stappen trouwens. Ik heb voor mijn Weber ook een rotisserie van Auspit en die bevalt prima, maar haal eerst die Weber maar. Ga daarna rustig uitbreiden.

Voor temperatuurbeheersing zijn allerlei filmpjes op YouTube en boeken beschikbaar. Een goede is uiteraard “Het vuur de baas”, van Noskos.

Of marineren met vacumeren beter werkt, weet ik niet. Tot nu toe zonder vacuüm gedaan. Wil het binnenkort wel eens proberen. Injecteren kan wel handig zijn.

Nog nooit zo’n lang welkomstwoord geschreven. 😀
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Heel veel plezier hier!

Welkom Dirk!
Veel plezier hier.
Zoveel mensen zoveel meningen maar
een tweede hands of nieuwe weber 57 cm is altijd de moeite waard en heb je voor een beperkt budget.
Daarop kan je zo een beetje alles doen wat er hier besproken wordt.
Mocht het virus echt toeslaan kan je ook met de Weber prima uit de voeten of je gaat je richten op de kamado's.
Mbt rubs, pekelen en injecteren is er hier veel kennis aanwezig. Daar kan je beter wat gerichter voor vragen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Welkom Dirk!

Zoals hierboven al vermeld is de weber 57 een mooie alleskunner en zeker een mooie bbq als instap model om het vuur de baas te leren zijn.
Nu zeg ik instap model maar hij is door en voor velen erg geliefd en dat heeft een reden.

Ik marineer mijn vlees altijd dagje van tevoren veelal in een rvs schaal, ik vacumeer zelden voor dat doeleinde, procureur die ik geinjecteerd heb lk plus voorzien heb van Rub rol ik gewoon in de houdbaarheidsfolie.

geachte

bedankt voor de reacties ik ga binnenkort even kijken voor een weber 57 cm

een weber compact kettle 57 cm is die geschikt om beercan chicken op te maken of is het deksel ten aanzien van hoogte rooster dan niet hoog genoeg? bvd mvg Dirk

Welkom Dirk

Welkom Dirk, veel plezier op het forum. We zien de resultaten tegemoed. :D

Terug
Bovenaan Onderaan