Beef en Steak

Even voorstellen..

Mike1997

Sprokkelaar
Berichten
35
Hoi hoi, Mike hier, uit Brabant, 27 jaar.

Ik ben een beginnend BBQ'er op de goedkoopste Weber Kettle van de bouwmarkt. Ik ben al een tijdje van alles en nog wat aan het lezen op dit forum, en nu toch maar besloten een account te registreren!

Momenteel ben ik op zoek naar een volgende BBQ voor deze leuke en vooral lekkere hobby. Ik heb al gekeken naar verschillende kamado's zoals de Monolith Classic Basic en zelfs naar The Bastard Large, maar ik weet nog niet helemaal of ik die kant op wil qua investering én ik heb geen overdekte plek om hem neer te zetten, wat ik toch zonde vind.

Ik twijfel nu tussen de Weber Master-Touch GBS Premium E-5775 en de Weber Summit. De Weber Summit heeft in mijn ogen de voordelen van een kamado (zuinig, houdt goed warmte vast) én de voordelen van een kettle (robuuster, in de garage te rijden, lagere gewichtsklasse), maar hier hangt wel weer een heel ander prijskaartje aan, dus ik weet het allemaal nog niet zeker.

Verder weet ik ook niet zeker of de Weber Summit door de deur gaat passen, want ik wil hem dus wel in de garage plaatsen na gebruik. Vrijdag ga ik beide Webers bekijken en even opmeten in een tuincentrum; meten is weten!
 
Welkom Mike! Veel plezier hier!

Mbt je vraag:
Hier een tevreden Weber Summit eigenaar.
Een Summit en een normale deur is een uitdaging dus goed meten.

Ik zou voor je aanschaf zeker een aantal opties naast elkaar zetten.
Zoals gezegd ben ik (zeer) tevreden met mijn aankoop maar misschien zou ik als ik nu de aanschaf prijs vergelijk met de alternatieven een andere keuze maken.
Toen heb ik mijn Summit gekocht voor €950,-
Wilde een ruime BBQ die makkelijk verplaatsbaar was.
De alternatieven: keramische merken met een lange garantie waren toen OF een stuk kleiner OF een stuk duurder.
Ik ben op dit moment niet actief op zoek dus heb de prijzen niet scherp maar zeker in het naseizoen zijn er genoeg interessante aanbiedingen op de markt.

Succes met je keuze!
 
Welkom Mike!

Je kan ook een kamado inbouwen in een verrijdbaar tafeltje of is dat een optie die je al had afgestreept?
 
Welkom Mike! Veel plezier hier!

Mbt je vraag:
Hier een tevreden Weber Summit eigenaar.
Een Summit en een normale deur is een uitdaging dus goed meten.

Ik zou voor je aanschaf zeker een aantal opties naast elkaar zetten.
Zoals gezegd ben ik (zeer) tevreden met mijn aankoop maar misschien zou ik als ik nu de aanschaf prijs vergelijk met de alternatieven een andere keuze maken.
Toen heb ik mijn Summit gekocht voor €950,-
Wilde een ruime BBQ die makkelijk verplaatsbaar was.
De alternatieven: keramische merken met een lange garantie waren toen OF een stuk kleiner OF een stuk duurder.
Ik ben op dit moment niet actief op zoek dus heb de prijzen niet scherp maar zeker in het naseizoen zijn er genoeg interessante aanbiedingen op de markt.

Succes met je keuze!
Bedankt! Gaat helemaal goedkomen.

Goed om te lezen dat de Summit je goed bevalt, dat ga ik zeker meenemen in de overweging.
Mocht ik tot koop van wat voor BBQ dan ook overgaan, zal ik iedereen hier natuurlijk op de hoogte houden!
 
Welkom Mike!

Je kan ook een kamado inbouwen in een verrijdbaar tafeltje of is dat een optie die je al had afgestreept?
Bedankt!

En nee, gek genoeg is deze optie geeneens voorbij gekomen!
Dit haalt voor mijn situatie één van de negatieve punten van een kamado in zijn geheel weg.
Ik neem het allemaal mee in mijn overweging, bedankt!
 
Welkom Mike!
Ik heb jarenlang op een 57cm Weber gebarbecued. Ben nu ook de blije eigenaar van een Primo, maar de Weber hou ik er toch nog bij. Wat zijn je overwegingen om naar een andere Q te kijken?
 
Welkom Mike!
Ik heb jarenlang op een 57cm Weber gebarbecued. Ben nu ook de blije eigenaar van een Primo, maar de Weber hou ik er toch nog bij. Wat zijn je overwegingen om naar een andere Q te kijken?
Hoihoi! Primo, dat merk kende ik helemaal nog niet.. Zal ik ook eens in duiken!

Maar goed, ik wil een nieuwe omdat die van mij simpelweg aan vervanging toe is, en ik graag iets wil met wat meer mogelijkheden en een groter oppervlak! Na nog wat extra onderzoek sinds starten van dit topic neig ik heel erg naar de Weber Master-Touch GBS Premium E-5775. Lees er heel veel goeds over! En later een Kamado er bij kan natuurlijk altijd nog..
 
Hoi allen! Het is de Weber Master-Touch GBS Premium E-5775 geworden! Gisteren avond gehaald en in elkaar gezet.
1000018169.jpg


Echter viel me wel op dat het luchtrooster bovenaan niet netjes aansluiten aan de deksel, hoort dat? Er is een minimale ruimte waar de luchtgaten zitten, dus als hij helemaal dicht zit kan er nogsteeds lucht ontsnappen..
1000018167.jpg
 
Er zit bij mij ook wel een beetje ruimte, maar daar heb ik in het gebruik geen last van.
IMG_3241.jpeg
 
Welkom, en veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Post af en toe eens een lekker projectje, altijd leuk 🙃
 
Gefeliciteerd met je aankoop.
Daar kan je alles op.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Bedankt allemaal! Morgen gaan er (supermarkt) spareribs op!

Inmiddels een mooie bestelling gedaan bij Beef & Steak: verschillende ribs, buikspek, livar procureur en nog wat gevogelte.. Als het allemaal wil lukken zal ik daar wat mooie fotos van delen op de juiste plek binnen dit forum!
 
Welkom Mike , en gefeliciteerd met je mooie aanwinst ! Je hebt er geen gras over laten groeien !
 
Terug
Bovenaan Onderaan