Beef en Steak

Even voorstellen

Arie de Knaller

Stoker
hallo, ik ben nieuw hier dus laat ik me maar even voorstellen. Al vele jaren worden er hier dingen op de grill gegooid: eerst op een hibachi, maar de nodige jaren zijn al over op een Weber (47cm, compact kettle, dus nog steeds krap). Vroeger waren het veelal indische sateetjes, tegenwoordig zijn het voornamelijk Spaanse pinchitos morunos. Af en toe gaat er een beenham op (niet zelf gepekeld, maar zo'n supermarkt ding), of een hoop aubergines (voor babaganoush) of een ribeye steak en in de winter rook ik kaas (met zo'n spiraal, maar zonder waxinelichtje, zonde van de kaas) en heel af en toe pezo.

Het is al onwijs lekker, maar ik wil beter kunnen (wat vast herkenbaar is). Ik ben al over op de betere houtskool (marabu) en briketten (ecobrasa), het oude rooster van de 47cm is vervangen door een met dikkere spijlen, de iGrill zit er regelmatig in/op en morgen komt een gietijzeren plancha, zodat ik o.a. smashburgers kan gaan proberen. Plannen voor binnenkort: fatsoenlijke bulgogi en yakitori maken.

Ik denk dat ik de eerstkomende tijd voornamelijk te vinden zal zijn in de sectie "vragen" ;-)

Van harte welkom Arie!
Leuk zo’n Weber compact kettle 47 (heb ik zelf ook haha).
Je hebt er zo te lezen al heel wat mee gefabriceerd, ben benieuwd naar wat er nog komen gaat Voor vragen zit je op dit genootschap op de juiste plek

Welkom

Welkom Arie!

Welkom Arie! Veel pleizier hier! Hier ook via de hibachi of gelijkwaardig naar de 47 cm ketel.
In middels de stap gemaakt voor de summit.

Welkom en veel plezier hier

Terug
Bovenaan Onderaan