Beef en Steak

Even voorstellen

sannietannie

Tondelzoeker
Goedemorgen allemaal, mijn man is Sandra 49 jaar en hou van gezellig lekker eten. Na een Weber en 2 cobbs nu deze mini kamado aangeschaft en gisteren geprobeerd. Maar het was toch wel even lastig om hem goed aan te krijgen. Eenmaal wel de kolen eindelijk gloeiend ging de temperatuur weer te snel zakken. Dus nog een hoop te leren denk ik. Is jullie ervaring met een mini dat je snel houtskool weer moet toevoegen?
45887cea9eeee4434a77c29ddb60bb72.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Welkom!

Welkom hier Sandra!
Lijkt me niet nodig om bij te vullen met een kamado... Ik heb zelf geen mini, dus het verbruik weet ik niet.

Hallo en welkom hier. Houtskool brand over het algemeen veel sneller dan briketten. De kwaliteit speelt daarnaast ook nog een rol dus daar zou je je nog in kunnen verdiepen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Welkom Sandra,
ik heb zelf ook een mini maar hoef geen kolen toe te voegen. 'Record' staat op 9 uur zonder kolen toe te voegen. Is wel even wennen, maar met het aanmaken de kolen ook even de tijd gunnen.
Aanmaken met wokkels vind ik het makkelijkst (even youtuben), met looftlighter heb ik geen ervaring.

Succes!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi Sandra, ik heb ook zo'n minitje. Laatst 6 uur short ribs er op gehad, en nog niet de helft van de houtskool opgemaakt. Eigenlijk sta ik er van te kijken hoe goed dat kaboutertje het doet. Ik gebruik wel betere houtskool dan die van de benzinepomp, dat scheelt misschien.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan