Beef en Steak

even voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter fred
  • Startdatum Startdatum
F

fred

Gast
Hoi bbq'ers.

Even voorstellen, ik ben Fred Rombouts 59 jaar en sinds enkele weken meer geinteresseerd  in barbecueen dan voorheen.
Na jaren op de camping gekookt te hebben op een cadans skottelbraai, dit jaar er een Weber-B-kettle bij gekocht.
daarna toevallig het tijdschrift Fire en Food ontdekt. Sindsdien de hele vakantie op de barbecue van alles uit geprobeerd.
Ben nu thuis bezig met een buitenkeuken. Ik wil ook nog een kamado aanschaffen maar weet nog niet welk formaat, ik wil graag gaan experimenteren, dus ik zit te denken aan een klein formaat.
misschien heeft er iemand tips.

Gr. Fred Rombouts
ik koet nog een bbq naam verzinnen.

Welkom!

fred zei:
Hoi bbq'ers.

Even voorstellen, ik ben Fred Rombouts 59 jaar en sinds enkele weken meer geinteresseerd  in barbecueen dan voorheen.
Na jaren op de camping gekookt te hebben op een cadans skottelbraai, dit jaar er een Weber-B-kettle bij gekocht.
daarna toevallig het tijdschrift Fire en Food ontdekt. Sindsdien de hele vakantie op de barbecue van alles uit geprobeerd.
Ben nu thuis bezig met een buitenkeuken. Ik wil ook nog een kamado aanschaffen maar weet nog niet welk formaat, ik wil graag gaan experimenteren, dus ik zit te denken aan een klein formaat.
misschien heeft er iemand tips.

Gr. Fred Rombouts
ik koet nog een bbq naam verzinnen.

Hartelijk welkom bij het genootschap.
Een bbq naam?
Gewoon Fred is toch uitstekend  :) !

Hoi Fred.

Ik las je voorsteling nog eens door en daarbij viel me op dat je na aan het denken was  over een klein formaat bbq.
Zou 'k niet overwegen want door ervaring wijs geworden heb ik gemerkt dat je met al die heerlijke gerechten die hier voorbij komen al vrij snel ruimte op je rooster te kort komt, zeker als je voor meerdere personen
iets lekkers aan het maken bent.
Dus als het mogelijk is zou ik minimaal kiezen voor een formaat van 57 cm.

Grts, 

Hans.

Hoi Hans, bedankt voor je advies, voor welk merk zou jij kiezen een big green egg zit er financieel niet in.

Gr. Fred

fred zei:
Hoi Hans, bedankt voor je advies, voor welk merk zou jij kiezen een big green egg zit er financieel niet in.

Gr. Fred

Hoi Fred.

Heel veel leden van het genootschap maken met veel plezier gebruik van een Weber 57 cm kogel bbq.
Is te koop in meerdere uitvoeringen en een groot voordeel is dat er voor dit type tal van extra uitbreidingen te koop zijn.
Even Googelen voor de info en prijs want die wil nog wel eens verschillen.

Zelf gebruik ik een Weber OTG 47  dus de kleinere en ik merk dat ik soms wat ruimte te kort kom.
Vooral als ik me wil uitsloven voor de visite of eens wat extra wil doen is het behelpen.
Lukt allemaal wel maar het is soms passen en meten.

Succes met de keuze.

Grts,

Hans.

Hans zei:
fred zei:

Gr. Fred

Hoi Fred.

Heel veel leden van het genootschap maken met veel plezier gebruik van een Weber 57 cm kogel bbq.
Is te koop in meerdere uitvoeringen en een groot voordeel is dat er voor dit type tal van extra uitbreidingen te koop zijn.
Even Googelen voor de info en prijs want die wil nog wel eens verschillen.

Zelf gebruik ik een Weber OTG 47  dus de kleinere en ik merk dat ik soms wat ruimte te kort kom.
Vooral als ik me wil uitsloven voor de visite of eens wat extra wil doen is het behelpen.
Lukt allemaal wel maar het is soms passen en meten.

Succes met de keuze.

Grts,

Hans.

P.S.

Nog even een aanvulling.
Als je kiest voor dit merk en de ruimte in je budget er is kies dan voor een uitvoering met R.V.S. grillrooster.
Het originele verchroomde rooster wil nog wel eens problemen geven.
Kijk maar eens in de zoek functie naar dit onderwerp.

Welkom Fred

Veel leesplezier en we zijn gek op fotooooooooosssss!

Beste BBQ ers,

Ik ben al in het bezit van een Weber B kettle 47 cm.
Tevens heb ik ook al een drie pits gas barbeque, dus voor een grotere groep barbequeen is in principe geen probleem.
Ik wil er graag nog een kamado bij aanschaffen ik zat te denken aan een kleine uitvoering, gewoon om te experimenteren met allerlei producten, ik heb in de vakantie al eens op de Weber wat gedaan en dan moet  je denken aan een courgette met aparte vulling of een stukje fruit of een stukje vis. Dan vond ik de Weber op dat moment al te groot.
een green egg is alleen te duur dit gaat thuis niet lukken.
Welk merk heeft redelijke kamado 's

Gr. Fred

fred zei:
Beste BBQ ers,

Ik ben al in het bezit van een Weber B kettle 47 cm.
Tevens heb ik ook al een drie pits gas barbeque, dus voor een grotere groep barbequeen is in principe geen probleem.
Ik wil er graag nog een kamado bij aanschaffen ik zat te denken aan een kleine uitvoering, gewoon om te experimenteren met allerlei producten, ik heb in de vakantie al eens op de Weber wat gedaan en dan moet  je denken aan een courgette met aparte vulling of een stukje fruit of een stukje vis. Dan vond ik de Weber op dat moment al te groot.
een green egg is alleen te duur dit gaat thuis niet lukken.
Welk merk heeft redelijke kamado 's

Gr. Fred

Hoi Fred.

Als je met een Kamado  een keramische bbq bedoeld is m'n vraag waarom je die keus maakt.
De meeste van deze apparaten zijn toch flink aan de prijs en de goedkopere?
Je leest er nog wel eens wat negatieve berichten over (spreek niet uit ervaring) dus kan je daar niet over inlichten, maar dat is wat je nog wel eens hoort.

Voor het doel wat jij aangeeft, stukje fruit, sat?tje of om zomaar wat te proberen gebruik ik een Weber W.G.A. ingericht als splitt grill en die voldoet in mijn geval prima.
En wat ook niet onbelangrijk is hij kost met wat extra nog geen ?100 ;)

qI05SEGm.jpg

Ik  hoop dat je watkan met deze info.

Grts,  Hans.

Hans, bedankt voor je reactie, ik zal hier ee s over nadenken, ik heb alle tijd, eerst mijn buitenkejken afmaken.
Gr. Fred

Terug
Bovenaan Onderaan