Beef en Steak

Even voorstellen...

• Onderwerp starter Onderwerp starter wester
  • Startdatum Startdatum
W

wester

Gast
Goedemiddag dames en heren,

Bij deze wil ik mij ook even voorstellen.
Mijn naam is Gerrit Jan en ik kom uit Drachten. Ik mag graag zelf in de keuken staan en ik hou (wie niet) van lekker eten.
Ik heb mij geregistreerd om alles te leren over low en slow bbq-en, rubs en sausen.
Zelf maak ik al jaren spareribs (Memphis style) uit de oven, maar nadat ik al die Amerikanen op youtube ze op de BBQ heb zien bereiden wil ik dat ook proberen.
Ook pulled pork, hele kip op een bierblik en gemarineerd buikspek ziet er gewoon te lekker uit om niet te proberen.
Om al dat lekkers te bereiden heb ik gister een Master-Touch GBS 57cm besteld voor 219,- euro.
Ik heb zin om veel van jullie te leren en ik hoop dat ik op een gegeven moment net zo lekker als jullie kan bbq-en.

Groet GJ.

hoi Gerrit Jan,
welkom bij dit edele genootschap

Welkom Gerrit Jan, en zo te zoen kunnen wij een hoop foto's van de geslaagde gerechten verwachten!

Boyke zei:
Welkom Gerrit Jan, en zo te zoen kunnen wij een hoop foto's van de geslaagde gerechten verwachten!

Uiteraard zal ik mijn successen met jullie delen! Haha...

Welkom

Van harte welkom bij het Genootschap!
Als je Memphis style ribs maakt, bedoel je dan dry ribs? Dus zonder saus?

Gerrit Jan welkom hier en veel plezier met je nieuwe bbq.

noskos zei:
Van harte welkom bij het Genootschap!
Als je Memphis style ribs maakt, bedoel je dan dry ribs? Dus zonder saus?

Ik gebruik idd een dry rub. Deze wel te verstaan:

Dry rub in de vijzel bereid.

1 el paprikapoeder
0.5 el komijnzaad
1 el uipoeder
1 el knoflookpoeder
1 tl chilipoeder
1 el oregano
1 el grof zeezout
1 el bruine suiker

Spareribs zonder buikvlies ongeveer 12 uur marineren in de koelkast. Daarna de spareribs met groot glas appelsap afgedekt met alu folie in de oven voor 2,5 uur op 190 graden.

Hierna leg ik ze nog wel onder de grill gelakt met appelstroop en honing.

Ok, dat zijn dus geen typische Memphis ribs. In Memphis doen ze grofweg twee soorten ribs, dry en wet.
Bij de dry variant worden de ribs niet achteraf in gesmeerd met saus maar gaat er nog een laagje rub overheen.
Bij de wet variant gaat er een barbecuesaus overheen op tomatenbasis.

noskos zei:
Ok, dat zijn dus geen typische Memphis ribs. In Memphis doen ze grofweg twee soorten ribs, dry en wet.
Bij de dry variant worden de ribs niet achteraf in gesmeerd met saus maar gaat er nog een laagje rub overheen.

Dat klopt helemaal. Ik ben dan ook op een gegeven moment afgeweken van het originele recept.
Ik vind ze lekkerder met nog een saus erover.

Wester zei:
noskos zei:

Dat klopt helemaal. Ik ben dan ook op een gegeven moment afgeweken van het originele recept.
Ik vind ze lekkerder met nog een saus erover.

Helemaal goed, gewoon je eigen ding doen. Jij bent immers degene die het moet/mag opeten. :)

Terug
Bovenaan Onderaan