Beef en Steak

Even voorstellen vanuit Zeewolde

Rocker

Pitmaster
Hoi,

Een maand of twee geleden heb ik mijn oude '20 euro blokker bbq' weggegooid omdat deze inmiddels helemaal doorgeroest was...  Maar ook omdat ik het hoog tijd vond worden voor een betere bbq. In de afgelopen maanden heb ik al regelmatig naar een Weber zitten gluren, maar had mijn vrouw nog niet over kunnen halen.. Wat dat betreft kwam de roest goed uit, want nu was ze het wel met me eens dat die oude weg moest ;)

Een paar weken geleden heb ik heerlijk gecued tijdens een workshop van Gerard, dus toen wist ik helemaal zeker dat er wat nieuws moest komen... Nu kan ik als het goed is binnenkort een (nieuwe) Weber 57 Premium van iemand overnemen, dus vond ik het hoog tijd worden om me hier maar ook even voor te stellen.. Zal de komende tijd vast nog genoeg tips en hulp van jullie kunnen gebruiken :D

Groetjes,
Rutger

Hoi Rutger,

Van harte welkom bij het Genootschap!
Mooie barbecue heb je gekocht, daar ga een een hoop lol van hebben!

hoi Rutger,
Welkom bij het genootschap, en van je bbq ga je heel erg veel plezier beleven

Welkom op het forum Rutger!

Leuk om je hier te mogen verwelkomen. En de barbecue die je gekocht hebt is een schitterend apparaat, daar ga je een hoop plezier van hebben. je vrouw uiteindelijk dus ook ;)

Bedankt voor de welkomstwoorden ;)

Met dit soort dingen ben ik ook niet zo van de impuls aankopen.. Ik heb nog wel een tijdje zitten twijfelen tussen 47/57 cm omdat ik de 57 wel een stuk groter vond dan de 47, maar het feit dat je er veel meer mogelijkheden door hebt en ik bang was dat ik er anders toch spijt van zou krijgen uiteindelijk dus toch voor de 57 gegaan..
En met de tips van Gerard werd me ook al duidelijk dat een asopvangbak erg handig is, en zo werd het plaatje steeds meer duidelijk en kon de zoektocht wat gerichter gedaan worden. En als je dan ineens van iemand hoort dat hij er eentje gewonnen heeft maar er zelf al eentje heeft, tja.. dan moet je toehappen natuurlijk :D

Dat mee eten doet Aline dan trouwens wel weer graag, Gerard :D Binnenkort dus maar eens proberen of ik net zo'n lekkere BCC voor haar kan maken om haar te laten ervaren dat al mijn enthousiaste reacties na de workshop niet overdreven waren ;)

Rutger welkom op deze plek voor barbecue verslaafden.

En vraag gerust.

Welkom op dit genootschap forum :)

Hoi Rutger, welkom

En ook jullie allemaal bedankt! :)

En inmiddels is de BBQook binnen, vanavond gelijk maar even aansteken met een sateetje erop :) Domme vraag misschien, maar doen jullie dat ook indirect? Of kan je een sate nog altijd het beste direct met open BBQ doen? (of misschien direct met gesloten kap?)

Sat? gewoon direct, maak van folie een schildje waar je de stokjes boven legt, op die manier verbranden die niet zo snel. En de tip van Frits, blijven draaien dan verbrand je vlees niet ;)

noskos zei:
Sat? gewoon direct, maak van folie een schildje waar je de stokjes boven legt, op die manier verbranden die niet zo snel. En de tip van Frits, blijven draaien dan verbrand je vlees niet ;)
Thanks... goeie tip van het hitteschildje, want die verbrande/doorgebrande stokjes zijn inderdaad altijd erg irritant :)
Was ik met de workshop van Gerard helemaal lekker gemaakt met het relaxte barbequen via indirect...  :D Helaas gaat dat nog niet altijd op dus, en zal ik er maar naast blijven staan om te draaien :D

Voor mijn nieuwe vragen ga ik denk ik maar even een ander topic aanmaken, anders raakt dit zo vervuild ;)

@Henny, ik heb gisteravond geen foto meer gemaakt van de bbq toen hij in elkaar was gezet.. vooraf nog wel een foto van de doos, met de bedoeling om ook tussendoor nog foto's te maken.. maar ja, in mijn enthousiasme alleen maar doorgegaan toen :D En eenmaal in elkaar was het buiten al teveel aan het schemeren om met mijn telefoon een fatsoenlijke foto te maken ;)

Je kunt wel indirect doen hoor voor sat?, en dan aan het begin of tegen het eind ze even boven het vuur leggen voor een mooie bruine kleur.

Henny zei:
Hoi Rutger, proficiat met je bbq, het is leuk als je hier ook foto's plaatst van je nieuwe aanwinst ;)
Bij deze nog dan ;)
IMG_0379.jpg

IMG_0380.jpg

IMG_0388.jpg

IMG_0390.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan