Beef en Steak

Even voorstellen op deze mooie Morgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arnold
  • Startdatum Startdatum
A

Arnold

Gast
Goedemorgen,

Ik ben Arnold, 32 jaar, woon in Cuijk (ha BBQ Paleis!).
Op aanraden van Richard Soeteman (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/profile/soeter/) heb ik mij gister hier aangemeld. (altijd gelijk de schuldige aanwijzen ;) )

Ik ben al enkele jaren een fervent BBQ'er en probeer steeds verder te gaan.
Op dit moment BBQ ik op een Weber 57, de nodige accessoires en een Maverick T733 temperatuursensor.

Zit momenteel een beetje in dubio of ik wel/niet een BGE medium of large (ja Richard ik weet dat het van jou een large moet zijn) ga aanschaffen ergens de komende weken of dat ik toch nog probeer meer uit mijn Weber te halen. Die BGE gaat het wel komen, maar of het nu of iets later is is enige discussie die ik met mezelf heb. Hoewel elk bezoek aan het BBQ Paleis mij niet helpt ;)

2 afbeeldingen van afgelopen weekeind:

ca 200gram Dry-Aged Rump Steak
dry-aged-steak.jpg

ca 1500 gram Baby Back Ribs, met daaronder een 'badje' van olijfolie, tomaten en ui
ribs.jpg

hoi Arnold. welkom hier

Hey Arnold,

Welkom , leuk dat je je hebt aangemeld en dat bbq virus wordt nu alleen maar meer aangewakkerd :)

hoi Arnold,
welkom bij dit edele genootschap

Welkom.

Over de BGE Large; Je hebt altijd meer spijt van de dingen die je niet gedaan hebt, als de dingen die je wel gedaan hebt.  B-)

Van harte welkom bij het Genootschap!
Ik heb een tijdje een Medium gehad en nu een Large. Voor de Large zijn meer accessoires en buiten dat werkt hij lekkerder. Bij de Medium moest ik vaak voor een sessie de oude houtskool verwijderen en het fijne spul eruit halen. Bij de Large hoeft dat niet. Even opzij harken is genoeg.

Arnold, welkom bij de club.

Het is een heus dilemma, zelf heb ik alleen maar Webers maar ben wel degelijk jaloers op de mogelijkheden van een BGE of Primo, behalve dat ze zuiniger zijn kunnen ze veel heter worden en kan je er makkelijk een brood in bakken, dat is bij een Weber toch echt een brug te ver.
Een BGE of Primo, koop je voor het leven, dus hoe eerder je hem koopt hoe goedkoper hij wordt ;).

Welkom bij de club

Terug
Bovenaan Onderaan