Beef en Steak

even voorstellen: bbq project

• Onderwerp starter Onderwerp starter Olievatbrand
  • Startdatum Startdatum
O

Olievatbrand

Gast
oedendag,

Ik ben Lucas 28 jaar en woonachtig op Texel,
Ben al jaren in bezit van een olievatbqq (zie foto's)
Na jaren weinig gebbq te hebben is deze behoorlijk roestig geworden.

Het lijkt mij een heerlijk project om deze te ontroesten.
Nu heb ik al gelezen hoe de buiten kant aangepakt kan worden door te behandelen bij een Zandstraler en daarna vuurvaste verf te zetten.

Echter het gaat mij om de binnenkant hoe maak ik die weer in goede conditie zodat er ook kolen in kunnen zonder dat de 'behandeling' weer lost komt.

Heb al een deel eraf geschuurd om te kijken als het metaal nog  dik genoeg is en dat gelukkig het geval

Wat denken jullie ervan? Is het te doen of beter om een nieuwe te kopen of te maken?

Alvast bedankt voor de tips!

Ps: als iemand weet hoe ik de foto's kan plaatsen wil ik dat heel graag weten :)

Van harte welkom bij het Genootschap!

De binnenkant dun insmeren met Crisco of lijnzaadolie en de barbecue aansteken.

Hoi Lucas,
welkom bij het Genootschap.

Welkom Lucas.

Het ligt er een beetje hoe zwaar de roest aanslag is maar ik denk dat je misschien simpeler een nieuw vat kan aanslaan, de toebehoren als kranen, pijpen, vuur korf en roosters  heb je dan waarschijnlijk al. :-?

Lucas, welkom bij de club.

Om hier foto?s te plaatsen moet je ze eerst ergens online plaatsen. Bijvoorbeeld bij imgur of een andere foto hosting server. Als het maar geen photobucket is, die vraagt namelijk veel geld.
Als je het forum via Tapatalk leest kan je de foto?s via Tapatalk direct vanuit je telefoon plaatsen.

Welkom Lucas

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Terug
Bovenaan Onderaan