Beef en Steak

Ervaringen met Ikea Grillskär?

 
 

danibierhoff

Vuurmaker
Berichten
69
Ik zoek een eenvoudig meubel voor buiten. Een meubel met gesloten deuren waar ik spullen in kan opbergen, maar ook met werkblad. Ik heb nu een Ikea meubel, maar die kan slecht tegen weersomstandigheden (was ook erg goedkoop).

Nu zit ik te denken aan Ikea Grillskär. Het basismeubel die ik dan dichtmaak met zijwanden en deurtjes (apart verkrijgbaar). Eventueel met achterwand en/of 2 inklapbare zijplanken. https://www.ikea.com/nl/nl/p/grillskar-open-kast-keukeneiland-zwart-roestvrij-staal-buiten-50471446/

Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er misschien betere/andere opties in die prihsklasse?

Ik hoor graag!

IMG_9495.jpeg


IMG_9497.jpeg


IMG_9496.jpeg
 
Als je die prijs bekijkt dan kan je bijna evengoed een keter unity tafel kopen. De xxl stond een tijd geleden bij AH aan -50% bijvoorbeeld. En ik heb zo een tafel sinds 2018 en die staat al 6 jaar buiten (wel afgedekt met een doek voor een XXL) maar daar is dus nog altijd niks aan te zien
 
Als je die prijs bekijkt dan kan je bijna evengoed een keter unity tafel kopen. De xxl stond een tijd geleden bij AH aan -50% bijvoorbeeld. En ik heb zo een tafel sinds 2018 en die staat al 6 jaar buiten (wel afgedekt met een doek voor een XXL) maar daar is dus nog altijd niks aan te zien
Bedankt voor je antwoord. Ik kende ze niet en heb even gekeken. Ze zien er goed en handig uit. Je wekt de indruk dat deze Keter Unity beter is. Terwijl het RVS en gepoedercoate staal van de Grillskär op mij een robuustere indruk maakt dan het kunsstof van Keter. Kun je dat uitleggen?
 
Ik heb geen goede ervaringen met staal (eender welk type) en buiten het hele jaar. Alles gaat wel uiteindelijk roesten. Maar veel hangt af hoe je dat gaat gebruiken. Ga je dit altijd laten buitenstaan of elke keer binnen zetten, ga je dit onder een afdak zetten, ga je dit afdekken en/of gewoon in de open lucht laat staan. Ik zou gewoon zeggen ga eens kijken bij Ikea en eventueel zo een keter vergelijken. Het zijn ook 2 "verschillende" producten. Er is niks mis met Ikea, wij hebben hier thuis wel meer dan een paar dingen staan van Ikea. Maar bij mij "wringt" de Ikea / staal / buiten combinatie. Ok mits Ikea (family) krijg je wel 10 jaar garantie is het dacht ik en onlangs heb ik de eerste keer gebruik moeten maken van die garantie en dat was nu ook niet bepaald vlekkeloos en een hele procedure. Maar het is wel opgelost. Maar bij staal kan iedereen beroepen op het feit dat ... Ja maar dat komt door buiten te staan, vochtigheid, zelfs weber vervangt geen rooster na een jaar, zelfs na meerdere pogingen ondernomen te hebben. Wij hebben hier een "dure" speeltuin staan ... allemaal roestvaste vijzen. Na 2 jaar heb ik het merendeel vervangen door spax schroeven en een maatje groter genomen zodat we zeker zijn dat alles nog goed vast zit. En we zijn 4 jaar later en daar is nog geen enkele schroef van aan het roesten. Wat roest kan geen kwaad en kan je altijd wel oplossen en dergelijke, maar dat kost je dan ook weer een hele hoop tijd.

Ik heb zo een keter en zeer tevreden van. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik de xxl niet gekocht heb. Meer ruimte als ik pizza maak zou handig zijn. Maar af en toe gebruik ik die tafel ook niet, als het wat simpels is dat op de bbq komt om het zo te zeggen. Ik heb nog altijd niks van vekleuring gezien op dat kunststof na +- 6 jaar gebruik. Het blad zelf zijn met moeite krassen in gekomen en staat nog altijd 100% solide.
Alleen die wieltjes op erg hobbelige grond willen het wel eens laten afweten. Maar voor de rest, dat is al gaan vliegen door de wind en in het blad is aan de zijkant een kleine deuk (nu al 2 jaar ondertussen) en voor de rest is daar dus helemaal niks aan te zien.

Het beste wat je kan doen is gewoon eens gaan vergelijken en dan een keuze maken. Als het onder een afdak zou staan de hele tijd dan zou ik misschien eerder voor de Ikea staan. Maar zoals nu bij mij, dat staat gewoon het hele jaar buiten (met een hoes) aangezien ik vroeger alleen ging barbeknoeien vanaf mei ofzo ... En de afgelopen 3 jaar is dit gewoon het hele jaar door. Voor mij is het bbq weer als het niet regent ! Maar ik heb dus geen afdak.
 
Een hele uitgebreide reactie, waarvoor dank. Daar kan ik iets mee.
Bij mij is het de bedoeling dat het het hele jaar buiten staat (geen afdak), maar ik ben wel van plan een hoes te gebruiken. Ik ga ervan uit dat een ‘buitenkeuken’ daar tegen kan, maar dat staat inderdaad niet duidelijk op de site. Ik hoopte met deze vraag dat iemand hem heeft en daar antwoord op kan geven.

Maar daarentegen, volgens mij bestaan ze nog niet zo lang, dus denk niet dat iemand die ervaring al heeft.

Ik ga denk ik eens wat opties live bekijken. Als iemand nog andere tips heeft hoor ik het ook graag.
 
Bedenk je dat een hoes met grote regelmaat er even af moet. Anders krijg je daaronder allemaal vocht wat niet makkelijk weg kan. Dat versnelt het proces van oxidatie en schimmelvorming etc. Dus hoes=regelmatig luchten!
 
Ik heb nog een BÅTSKÄR in de verpakking staan. Was de bedoeling om deze het hele jaar door buiten te laten staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan