BasBQ
Beef en Steak

Ere wie ere toe komt!

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Beste Q'ers,

Hier onder mijn verhaal betreft de Weberstyle thermometer en de (achteraf) uitermate goede service. Veel lees plezier! Ik ben een blij klant na de coulance :). Blij Weber-klant. Gistermorgen dit mailtje gestuurd naar Weber ?n barbecueshop.nl, meteen reactie van Weber gehad. Van Barbecueshop tot op heden nog niets gehoord... Erg slecht, aangezien ze normaal super snel zijn met het beantwoorden van mailtjes.

Beste Tom,

Tot op heden ben ik altijd een die-hard weber fan geweest. Tot op heden ben ik altijd een groot fan geweest van "www.barbecueshop.nl". Zo'n beetje alle accesoires van Weber voor de One Touch Premium heb ik in mijn bezit, omdat Weber normaal gesproken een fameuze kwaliteit levert. Op het hele internet wordt overal beschreven hoe tof de service is van Weber en hoe coulant zij zijn met het vervangen van producten. Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen misbruik maken van de coulantie van Weber. Maar wanneer ik nu al vanaf 23 Februari (J?, 9 weken) bezig ben om mijn Weber Style Digitale thermometer gerepareerd te krijgen en nog steeds geen werkende heb. Begint er langzaam aan meer rook uit mijn oren te komen, ipv uit de barbeque ;-).

Het zit als volgt, de digitale thermometer heb ik aangeschaft bij "www.barbecueshop.nl". De factuur zit bij de bijlage. Het eerste defect aan de thermometer was dat de temperatuur bleef steken. Waardoor ik een Brisket (40 euro) weg hebben kunnen gooien, deze was nog taaier van structuur dan het achtereind van een varken. Enfin, thermometer opgestuurd en prima geholpen door de klantenservice van barbecueshop.nl.




Na 3 weken kreeg ik dan mijn thermometer terug. Er van uitgaande dat hij toch gerepareerd was, heb ik hem uitgepakt en bij mijn andere spullen gezet, klaar voor de volgende run om te gebruiken. Tijdens de volgende run, toen mijn pulled pork na 5 uur nog steeds bleef steken op 36 graden zag ik ergens de bui al hangen. Jahoor ook d?ze keer bleef de temperatuur weer hangen en om het euvel nog allemaal iets erger te maken was de mooie blauwe verlichting (die ik ook ?cht mooi vind), ook nog eens kapot. De Pulled Pork was nog enigsinds te redden, maar heb hem altijd beter gehad. Enfin, wederom prima geholpen door de klantenservice van barbecueshop.nl en opgestuurd ter reparatie. De medewerker die ik toen gesproken heb was erg medelevend en ging zijn best doen om op zijn minst een nieuwe te regelen. Tevens heb ik toen aangegeven dat ik het na 2 keer wel gehad had met het vertrouwen in dit apparaat en liever een nieuwe had of tegoedbon.Zie de bijlage. Zodat ik dan wel de duurdere versie van de thermometer zou kopen. Ook omdat ik niet van plan ben om nog een enkele euro extra te gaan verpesten aan vlees, door een kapotte thermometer. Ik vind zelf namelijk 40 euro, plus een half eetbare pulled pork al veel te veel geld.

Nu krijg ik dus vandaag mijn thermometer terug, zonder ook maar enig tussentijds bericht van barbecueshop.nl, hoe het zit met de reparatie. Ik heb in een mailtje een linkje gehad van ZES, waar ik de status van mn reparatie kan volgen. Maar die doet het niet en heeft het nooit gedaan. Nu maakt me dit verder ook niet uit, want als hij gerepareerd en wel terug komt, hoor je mij niet klagen. Verder geen bericht gehad over wat eventueel Weber voor me kan betekenen behalve het repareren en een eventuele creditering van het vlees of tegoedbon zodat ik de duurdere variant zou kunnen kopen (ik zou hiervan op de hoogte gesteld worden). Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat die creditering van het vlees van mij niet hoefde, maar de medewerker zelf zei dat Weber heel attent was met coulances.

Om eventjes terug te komen op het ontvangen van de thermometer. Die doet het dus w??r niet. Ik heb een nieuwe prikpen erbij gekregen (waarvoor dank, is netjes), maar zoals je in de bijlage kan zien. Kookt het water in het pannetje, en geeft de thermometer 18 graden aan. U gaat me toch niet vertellen dat mijn natuurkunde leraar altijd heeft gelogen, en dat water kookt bij 18 graden ipv 100 graden?

Kort samengevat komt het er op neer dat:
Na 9 weken en twee keer een reparatie ik nog steeds geen werkende thermometer heb en minstens 40 euro vlees heb verknalt. Verder zit ik ook nog met de vraag of dat jullie die thermometers zelf hebben geprobeerd voordat ze retour worden gestuurd?

Ik hoop echt dat we samen tot een passende oplossing kunnen komen. Want ik vind niet professioneel overkomen vanuit Weber n?ch barbecueshop.nl! En ik hoop dat u mijn woede ergens ook begrijpt.

Ik hoor van u,

Roland van Aert

Hierboven mijn mailtje met het hele verhaal! En daarna, wat ik echt niet had verwacht. Het mailtje van Tom Kusters namens Weber.

Beste Roland,



Bedankt voor de e-mail. Het is spijtig te vernemen dat de thermometer nog steeds niet juist functioneert. Ik begrijp uiteraard de teleurstelling.

Ik ben verbaasd dat de reparatie zo lang heeft geduurd. Zodra wij een reparatie ontvangen van onze dealers dan zorgen wij binnen 2-5 werkdagen voor een oplossing, helaas kan ik niet vaststellen waar het fout is gegaan.

Wij hebben zelf geen contact met ZES over het logistieke traject, dit is de logistieke partner van onze dealer Create2fit en staat los van onze service trajecten.

Aangezien thermometers meestal in het geval van een defect niet te repareren zijn vervangen wij deze vaak in het geheel uit coulance/garantie. Mochten wij de thermometer toch kunnen repareren dan zorgen wij altijd voor een begeleidend schrijven.

Wij hebben weinig klachten ontvangen over dit type thermometer, het is dan ook erg vervelend voor u dat u tot twee maal toe problemen ondervind met uw type.

Wij sturen u uit coulance een geheel nieuwe thermometer van het luxere type 6741. Daarnaast sturen wij, als backup, artikel 6491 mee. Dit is een kleine draagbare thermometer.

Mocht u in de toekomst opnieuw problemen ondervinden dan verneem ik dat graag rechtstreeks via dit e-mail adres. Uiteraard verwacht ik dat u zonder problemen de nieuwe thermometers kunt gebruiken.

Onze oprechte excuses voor het ongemak en de mislukte bereidingen door het defect aan de thermometer.

Als advies geef ik u graag mee dat wij het afraden om de voeler in het water te dompelen, dit kan schade veroorzaken.

Mocht u nog vragen hebben over de thermometer of misschien een hele andere vraag betreft het gebruik van onze producten dan verneem ik dat natuurlijk graag.

Alvast een prettig weekend gewenst. Ik wens u veel grill plezier!

Ik was zo verrast toen ik dit mailtje las. Echt super tof! Ik had al genoegen genomen met gewoon een nieuwe, dezelfde, thermometer. Nu krijg ik er twee  :blush:. Dit is de beste relatiemanagement in mijn ogen, die er is.

Nogmaals bedankt Weber! :)

 
Ik snap je frustratie en dikke duim voor Weber door dit zo op te pakken, maar als je mij zo'n email zou sturen zou ik ook niet direct reageren. Dit soort mails tik je om je frustratie eruit te krijgen en vervolgens tik je een nieuwe mail die zonder cynische opmerkingen en verwijten zit en die stuur je wel. Nogmaals, na 9 weken en 3 "reparaties" verder zou ik ook witheet zijn (dat is 18 graden op je thermometer) maar je mail werkt averechts.
 
Zo zie je maar weer waarom je voor kwaliteit moet gaan en niet voor de prijs. Weber is inderdaad wat duurder maar daar zit ook goede service bij. (heb zelf geen weber BBQ dus ben niet bevooroordeeld). ;)  Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.


@ Holkers, als ondernemer vind ik dat je zeker ook snel op "gefrustreerde"mailtjes moet reageren. Alleen moet je wel de zelf discipline hebben om het geen scheldpartij te laten worden. Je ziet het te vaak op TV (radar/kassa enz.) dat bedrijven niet reageren, een korte reactie van bv we komen hier zsm op terug, is meestal al voldoende en als je de volgende dag dan inhoudelijk reageert, is bij de klant de woede al gezakt en ben je zelf ook al afgekoeld (een gefrustreerd mailtje kan wel eens verkeerd vallen).
 
Holkers zei:
Ik snap je frustratie en dikke duim voor Weber door dit zo op te pakken, maar als je mij zo'n email zou sturen zou ik ook niet direct reageren. Dit soort mails tik je om je frustratie eruit te krijgen en vervolgens tik je een nieuwe mail die zonder cynische opmerkingen en verwijten zit en die stuur je wel. Nogmaals, na 9 weken en 3 "reparaties" verder zou ik ook witheet zijn (dat is 18 graden op je thermometer) maar je mail werkt averechts.

Ik ben relatiemanager MKB van beroep. En ik krijg ook wekelijks negatieve mailtjes over me heen. Het is dan j??st de bedoeling dat je zo snel mogelijk reageert, zoals hierboven staat geschreven. Dit om negatieve mond-op-mond reclame te voorkomen. Weber speelt hier uitermate goed op in, omdat ik nu dus juist positieve marketing cree?r door zo positief over Weber te praten.

Vond je mijn mailtje echt zo cynisch? Want ik sta open voor kritiek hoor!:) En had juist het idee dat ik met wat sarcastische humor ?n daarna toegeef dat ik me bewust ben van het feit dat ik kwaad ben, wel een prima mail had geschreven.
 
Weber is echt zo goed met zijn service, een van de redenen waarom mensen (waaronder ikzelf) gewoon trouw blijven. Ik kan goede service echt waarderen.
 
Weber is super goed met z'n service dat blijkt wel weer. Wat ik altijd jammer vind is om te lezen dat de dealers zo slecht reageren of je direct naar Weber doorsturen en je het zelf moet oplossen
 
Vond de mail die gestuurd was prima mankeerde niks aan in mijn ogen mooi dat het toch nog goed opgelost is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan