Zoals al eerder verteld vandaag is het in het zuiden van Nederland carnaval.
Hierdoor had ik vandaag tijd om weer eens lekker te BBQen. (Is niet helemaal waar, dit maak ik normaal ook wel eens doordeweeks)
De big Joe voorbereid op half indirect en half direct circa 200 graden.
Ondertussen champignons “rustiek” gesneden en cherrytomaten in wat gietijzer gedaan.
Bij de tomaten alleen wat olijfolie, bij de champignons juist wat roomboter.
Dit mocht nu op het indirecte gedeelte van de bbq.
Na 15 min begonnen de tomaatjes te poffen en de champignons begonnen ook al wat kleur te krijgen.
Toen was het tijd om voor de kids een paar hamburgers op het directe gedeelte te leggen.
Toen deze wat kleur kregen mochten ze ook indirect.
Ondertussen de champignons bij elkaar gekieperd om wat ruimte te krijgen en wat “kruidenboter kruiden” eroverheen geschud.
Ook een skillet erbij gezet om vast voor te verwarmen.
Hier heb ik wat olijfolie in gedaan en toen was het tijd voor de ster van de show.
2 mooie entrecote even in beweging houden tot ze een mooie korst hebben.
Na het omdraaien meteen 2 lepels roomboter erbij, 2 teentjes knoflook, wat rozemarijn en wat tijm.
Weer lekker in beweging houden en met een lepel de jus eroverheen blijven scheppen.
Helaas was ondertussen de pit wel een beetje uit mijn kolen (gewoon te weinig in gedaan) en heb ik het rooster omlaag gezet.
Hier heb ik ze naar ongeveer 52 kern gegaard.
Ondertussen was de rest ook allemaal klaar en kon ik naar binnen.
Na een paar minuutjes te hebben gerust heb ik een bordje opgemaakt en alles afgemaakt met wat maldon zout.
We hebben lekker gegeten!
Hierdoor had ik vandaag tijd om weer eens lekker te BBQen. (Is niet helemaal waar, dit maak ik normaal ook wel eens doordeweeks)
De big Joe voorbereid op half indirect en half direct circa 200 graden.
Ondertussen champignons “rustiek” gesneden en cherrytomaten in wat gietijzer gedaan.
Bij de tomaten alleen wat olijfolie, bij de champignons juist wat roomboter.
Dit mocht nu op het indirecte gedeelte van de bbq.
Na 15 min begonnen de tomaatjes te poffen en de champignons begonnen ook al wat kleur te krijgen.
Toen was het tijd om voor de kids een paar hamburgers op het directe gedeelte te leggen.
Toen deze wat kleur kregen mochten ze ook indirect.
Ondertussen de champignons bij elkaar gekieperd om wat ruimte te krijgen en wat “kruidenboter kruiden” eroverheen geschud.
Ook een skillet erbij gezet om vast voor te verwarmen.
Hier heb ik wat olijfolie in gedaan en toen was het tijd voor de ster van de show.
2 mooie entrecote even in beweging houden tot ze een mooie korst hebben.
Na het omdraaien meteen 2 lepels roomboter erbij, 2 teentjes knoflook, wat rozemarijn en wat tijm.
Weer lekker in beweging houden en met een lepel de jus eroverheen blijven scheppen.
Helaas was ondertussen de pit wel een beetje uit mijn kolen (gewoon te weinig in gedaan) en heb ik het rooster omlaag gezet.
Hier heb ik ze naar ongeveer 52 kern gegaard.
Ondertussen was de rest ook allemaal klaar en kon ik naar binnen.
Na een paar minuutjes te hebben gerust heb ik een bordje opgemaakt en alles afgemaakt met wat maldon zout.
We hebben lekker gegeten!