Beef en Steak

eindejaars BBQ voor elk wat wils.

meinonA

Stoker
Goede morgen,

Ik heb al een aantal ideeën voor een eindejaars BBQ om uit te kiezen:
Double smoked honey bourbon glazed ham
Kalkoen
Porchetta
Prime Rib
Bavette rollade
Misschien dat ik een ander gerecht begin volgend jaar maak.

Helaas krijg ik nog wel eens van mn moeder commentaar dat ze liever gaat gourmetten omdat het evenwicht dan veel minder op het vlees ligt.

Kennen jullie een paar leuke bijgerechten die samen met een pronkstuk geserveerd kunnen worden?
Ik ben dus opzoek naar de combinatie vlees pronkstuk en (bij voorkeur) vegetarisch bijgerecht die bij mekaar passen.
Groene asperges met spek mag ook wel. Daar ligt de nadruk ook meer op de asperges.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt daarvoor.

Qua bijgerechten vind ik gevulde paprika of gevulde champignon altijd een geslaagd bijgerecht, dit is ook prima te maken op de BBQ en er zijn talloze varianten wat je er qua vulling in kunt stoppen. Gemarineerde courgette (met bijv. chimichurri) of gegrilde tomaten vind ik persoonlijk heerlijk.

En - ik ben me ervan bewust dat het een beetje afwijkt van je vraag - mocht je nog op zoek zijn naar een voorgerecht, is tomatensoep met gegrilde tomaat, paprika, ui en knoflook ook een aanrader. De karamellisatie die loskomt als je deze onderdelen zo heet maakt, is fantastisch. Dit heb ik vorig jaar gemaakt, zie bijgevoegde foto's.
IMG_3272.JPG

IMG_3275.JPG

IMG_3278.JPG

IMG_3283.JPG

Qua bijgerechten vind ik gevulde paprika of gevulde champignon altijd een geslaagd bijgerecht, dit is ook prima te maken op de BBQ en er zijn talloze varianten wat je er qua vulling in kunt stoppen. Gemarineerde courgette (met bijv. chimichurri) of gegrilde tomaten vind ik persoonlijk heerlijk.

En - ik ben me ervan bewust dat het een beetje afwijkt van je vraag - mocht je nog op zoek zijn naar een voorgerecht, is tomatensoep met gegrilde tomaat, paprika, ui en knoflook ook een aanrader. De karamellisatie die loskomt als je deze onderdelen zo heet maakt, is fantastisch. Dit heb ik vorig jaar gemaakt, zie bijgevoegde foto's.Bekijk bijlage 72456
Bekijk bijlage 72457
Bekijk bijlage 72458
Bekijk bijlage 72459
Groot gelijk om ook te delen hoor. Geen probleem. Misschien ook wel een leuk idee als Salsa. Met bonen en/of tortilla of op een broodje. Al hoewel ik me afvraag of chips niet te veel overheerst qua vulling.

Ik weet niet of ik zoveel moeite zou doen voor iemand die "liever gaat gourmetten" :devilish:.....:ROFLMAO: maar.......
  • De Melanzane van @Jet wordt hier ook altijd zeer gewaardeerd. tomaat aubergine......
  • Gegrilde asperges mag je me voor wakker maken....Met of zonder spek.
  • Wortels karamelliseren is ook lekker....
  • Zoet zure paprika`s naar recept van Gordon Ramsey maak ik ook graag.

• Geweldig
Waarderingen: Jet
Wel typisch dat ze bij BBQ de nadruk zo op het vlees vindt. Mijn ervaring is juist dat bij gourmetten alleen vlees op de plaat gaat en je bij BBQ meer varieert.

Deze Aardappelroosjes zijn hier altijd een groot succes.

Wel even van te voren oefenen.

Terug
Bovenaan Onderaan