Bedankt voor de aanmoedigen

Om 5 uur opgestaan. In het weekend is dat op ??n of andere manier toch een ander gevoel dan doordeweeks.
DIrect maar een grote pan water op het vuur gezet want dat duurt lang. achteraf tijd zat dus dat kan de volgende keer wachten.
De nieuwe WSM vanuit de kamer naar de carport verhuist. Normaal BBQ ik altijd in de tuin naar door de weersverwachting van vandaag maar besloten dat ik droog ga staan.
Bij het pakken van de briketten een tegenvaller. Ik heb toch niet alles zo goed voorbereid

. Ik ben op het vlees na het belangrijkste vergeten. Dan maar met houtskool. Gelukkig heb ik daar nog genoeg van. Dat wordt goed de temperatuur in de gaten houden. Komt de maverick direct van pas.
Door de tocht in de carport valt het niet mee om de starter te starten. Een paar extra aanmaakblokjes brengt uitkomst.
Voor rookhout gebruik ik 3 handles is appelsnippers die ik even heb laten weken. Ik ben wel een beetje bang dat de houtsnippers te snel gaan. Afwachten maar.
Om 6:30u ligt de varkens nek dan eindelijk op de smoker.
Ik heb er nog wat extra rub op gedaan. Wat rook de koelkast vanochtend heerlijk toen ik de procureur eruit haalde.
Lekker om vanuit binnen alles in de gaten te houden.