Beef en Steak

Eerste Testrun op mijn nieuwe Traeger :D

TraegerTinus

Gemarineerd
Na wat studeren op het forum en diverse YouTube filmpjes, is dit het 1e resultaat van mijn pelletsmoker, erg blij mee.

Tomaat, Paprika zakje kruiden en wat olijfolie, 5minuten bereidingstijd, 2uur op 120 graden
Voor:
oIB6r3H.png

Na:
P2RWLbQ.jpg

Standaard rub en beetje bbq saus uit een flesje met wat stroop en bruine suiker, temp pen erin en wachten tot 55graden
tf52qf2.png

Z6RwgDq.png

M8yDSpX.png

Spareribs rub erover en 3uur op 110-130 graden, daarna 1,5uur in folie met appelsap echte boter en bruine suiker, daarna 3 kwartier uit de folie en bbq sausje met vanalles wat (bbq saus/ketchup/bruine suiker/pannekoekenstroop)
FpzuIgy.png

qqWkfkJ.png

bD5qwGY.png

Goed begin! ;)

Ziet er lekker uit ;)

Niet verkeerd voor een testrun.
Ribs zien er goed uit.
Heb je die schouder karbonades nog op hoog vuur aan kunnen zetten oid?  55gr lijkt me erg laag.

Dat is een goede testrun! Jammie!

Bramster zei:
Dat is een goede testrun! Jammie!

Ik heb de kerntemperatuur hier https://www.meerdanvlees.nl/page/20/kerntemperaturen uitgehaald, kwam het op meerdere sites tegen (handige van een pelletsmoker= je kunt ff rustig zoeken tijdens het smoken, temperatuur van de smoker blijft toch wel goed ;))
Heb ook hier en daar gelezen dat de temperatuur iets verhoogd na het losjes afdekken/doorgaart en dat is heel goed bevallen.

Ik lees ook over het afgrillen op hoge temperatuur, niet gedaan, doordat de spareribs er ook oplagen, heb ik de temperatuur niet verhoogd en mijns inziens heb ik het afgrillen niet gemist in de smaak (niet slaan als ik nu wat raars zeg :D)

Wel heb ik het idee dat ik bij de spareribs het middenstuk te weinig aandacht heb gegeven,  mocht iets langer en volgende keer dubbel alu folie en dikkere gebruiken (nu aldi velletje erom gehad) waardoor ik wat sappigheid mistte, te meer een reden om het nog eens  te proberen :D:D

Ik ben voor makkelijk klaarmaken gegaan en dat viel me niks niet tegen (zachtjes uitgedrukt)

BEdankt voor het meelezen/denken.

Terug
Bovenaan Onderaan