Beef en Steak

Eerste run met de primo

Mike v R

Forum Meubilair
Zondag de eerste run met de primo gehad.
Wat werkt de primo makkelijk,is snel warm.
Temperatuur is makkelijk in te stellen.

Ik had 2 cote ? l os steaks,deze ingesmeerd met olijfolie en bestrooid met cow lick steak rub.

ugu6a7y5.jpg

esume3ev.jpg

uqy8y5en.jpg

apahamed.jpg

5eryqyru.jpg

pezuny9y.jpg

En toen heb je alles snel opgegeten, en geen foto meer gemaakt..... :(

Jij maakt me aan het lachen! Daar word ik blij van, van die foto's!

Mooie steakjes Mike! Ja, werkt fijn h? dat keramiek :D

Denk dat de Primo, huize Van Rooijen nooit meer gaat verlaten.

De kamado is echt een ervaring. Anderzijds heeft het weinig meer met het authentieke BBQ-en te maken. De bak vol met grof houtskool, bij gewenste temp de luchtschuiven tot 1/4 dicht zetten. En de komende 18 uur of langer blijft die op temp. Koken met de kamado is echt een eitje.

De buren moesten er nog wel aan wennen. S ochtends vroeg al de houtskool geur en rookhout rook over het erf heen.

Veel plezier ermee!!

Zie trouwens dat je een aluminium lekbakje eronder hebt staan. Deze lekbak met gaten, is ook in rvs in omloop. Na gebruik even afspoelen, en je kunt deze zo weer gebruiken.

Ziet er goed uit! Mooie grilstrepen.

Teddo zei:
Zie trouwens dat je een aluminium lekbakje eronder hebt staan. Deze lekbak met gaten, is ook in rvs in omloop. Na gebruik even afspoelen, en je kunt deze zo weer gebruiken.

Dank je voor de tip.

die eerste run is je heel goed afgegaan Mike, ziet er weer heerlijk uit

Teddo zei:
De kamado is echt een ervaring. Anderzijds heeft het weinig meer met het authentieke BBQ-en te maken. De bak vol met grof houtskool, bij gewenste temp de luchtschuiven tot 1/4 dicht zetten. En de komende 18 uur of langer blijft die op temp. Koken met de kamado is echt een eitje.

De buren moesten er nog wel aan wennen. S ochtends vroeg al de houtskool geur en rookhout rook over het erf heen.

Veel plezier ermee!!

Weinig met authentiek BBQ te maken? Wat is authentiek BBQ dan?

Weinig met authentiek BBQ te maken? Wat is authentiek BBQ dan?
[/quote]

Met verschroeide wenkbrauwen en zweet op het hoofd voor een bak kolen staan, druk met spatels in de weer en familie op de achtergrond die onderwijl het nummer van de plaatselijke pizzeria aan het opzoeken zijn en de bewoners 3 straten verderop angstvallig omhoog kijken of er geen woning in de brand staat.

Hahahaha....das vlees cremeren in besloten kring.

Maar zowel het grillen, indirect garen en dan grillen of het slow cooking gaat op zo'n ei.
ik kan er steeds meer aan wennen hoor.

En misschien niet autenthiek, maar wel zoals het bedoeld is vind ik.
Met de weber kan het ook prima(o) trouwens maar die verliest wat meer warmte in het proces

Maar ik vertel niets nieuws denk ik.

Mooie Primo verder.
Heb je hem op proef of heb je er een gebruikt kunnen scoren?

Poetsertje zei:
Hahahaha....das vlees cremeren in besloten kring.

Maar zowel het grillen, indirect garen en dan grillen of het slow cooking gaat op zo'n ei.
ik kan er steeds meer aan wennen hoor.

En misschien niet autenthiek, maar wel zoals het bedoeld is vind ik.
Met de weber kan het ook prima(o) trouwens maar die verliest wat meer warmte in het proces

Maar ik vertel niets nieuws denk ik.

Mooie Primo verder.
Heb je hem op proef of heb je er een gebruikt kunnen scoren?

Deze heb ik 2dehands overgenomen.

Goeie aanschaf Mike. In de opstelling zoals je hem op de foto hebt staan, staat hij bij mij bijna altijd.
Super handig dat direkt en indirekt gelijk gebruiksklaar.

Bert zei:
Goeie aanschaf Mike. In de opstelling zoals je hem op de foto hebt staan, staat hij bij mij bijna altijd.
Super handig dat direkt en indirekt gelijk gebruiksklaar.

Het is een topper.

ik ben wel jaloers op dat primotje!

Terug
Bovenaan Onderaan