Beef en Steak

Eerste pulled pork!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Madm
  • Startdatum Startdatum

Madm

Tondelzoeker
Het is al weer een hele tijd geleden sinds mn vorige post, maar na vrijdag de bbq familie te hebben uitgebreid met een Bastard, was dit natuurlijk de perfecte gelegenheid om wat nieuws te proberen. Eindelijk tijd voor mn eerste pulled pork!

Zaterdag alle spullen in huis gehaald, en gelijk van start gegaan om een goeie bbq saus te maken.
79cd86ab6ae6a1bdfdfa34ce9793b6b6.jpg

7b072e3c8fe997595057a3f6d3fcf8dd.jpg

Na de saus was het tijd voor de rub. Deze op basis van bruine suiker, paprika poeder, komijn, thijm, uien- en knoflookpoeder en wat zout. Gelijk daarna een mooi stuk schouder ingewreven en een nachtje in laten trekken.
67d04f8fcc77be6ff6258059ecf0d9eb.jpg
8863f42b908845253265975cf349ed8f.jpg

Tegelijk ook maar alles klaargezet voor zondag, want dat was vroeg opstaan.. De wekker fanatiek op 6.00 uur gezet, en even vergeten dat de zomertijd ook in ging. Juist, dat voelde als 5.00...

Toch had het wel wat, in het donker alles klaarzetten, terwijl de hele buurt nog in rust was :)

3a947b3566a4553c9390616eb8d7669e.jpg
cd10b410a56daa2b17b977c6293144c7.jpg

En toen begon het wachten.. verbazingwekkend hoe goed die kamado qua temperatuur in te regelen is! En hoe lang deze het vol houdt in vergelijking met de Weber. En dat was nodig ook.. want het avondeten hebben we niet gehaald. Pas om 22:00 was het eindelijk zo ver . Maar dan heb je ook wat!

745e3d1aa94d7ddad97f493baf921127.jpg

030e4db7b62961ee009b8e2126b71205.jpg

Vandaag heerlijk van genoten. En volgens de familie zeker voor herhaling vatbaar! Volgende keer de procureur proberen.

Groeten,
Marc

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Lekker hoor.
Waarom duurde het zolang? Niet ingepakt?

Ah, ja dat zou ik bijna nog vergeten :) vanaf een graad of 64 bleef hij stabiel. In de zone dus. Om een uur of 15:00 ingepakt en geduldig blijven wachten.

Ziet er lekker uit, alvast gefeliciteerd met je knor. ;)
Zo'n varkentje kan best wat onvoorspelbaar zijn wat betreft de gaartijd, ik begin meestal ook erg bijtijds maar het gebeurd met regelmaat dat we 's avonds geen P.P. eten (alleen wat snoepen ;) ) de broodjes maak ik de volgende dag dan wel.

Bedankt Hans, hebben we hier ook gedaan.. Zowel het snoepen gisteravond en de broodjes vandaag ;)

Gefeliciteerd met je knor. Was inderdaad een erg lange run.
Hoeveel kg was de schouder?

Ik heb ook nog niet zo heel lang mijn kamado en ben ook nog steeds onder de indruk hoe stabiel de temperatuur blijft. Begin me ook al af te vragen waarom mensen er nog een controller op plaatsen.

Bedank Tom! Hij was 2.2 kg, inclusief bot. Het was wel het dikke deel van de schouder. Volgende keer de andere kant proberen :)

Tom# zei:
Gefeliciteerd met je knor. Was inderdaad een erg lange run.
Hoeveel kg was de schouder?

Ik heb ook nog niet zo heel lang mijn kamado en ben ook nog steeds onder de indruk hoe stabiel de temperatuur blijft. Begin me ook al af te vragen waarom mensen er nog een controller op plaatsen.

Wellicht helemaal niet nodig maar voor een extra stukje zekerheid bij een overnachting. :-?
Ik kan me voorstellen dat als je een prijzig stuk Brisket  (? 75 ? of meer) op je rooster hebt liggen (lange gaartijd) je die niet graag verprutst door eventuele temperatuur wisselingen. ;)

Madm zei:
Bedank Tom! Hij was 2.2 kg, inclusief bot. Het was wel het dikke deel van de schouder. Volgende keer de andere kant proberen :)

Probeer eens een procureur zonder bot, is wel zo makkelijk ;)

Ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd met je Knorretje.

Dat is een beste run geweest. Van 0600 tot 2200u. Gelijk een goede vuurdoop. Weet je ook gelijk het verbruik van je kamado.
De PP is zo te zien goed gelukt. Zal wel gesmaakt hebben na zn dag BBQ.
Gefeliciteerd met je knor.

Dank! Smaakte prima :) Het is zeker fijn om te weten dat de Kamado het zonder probleem aan kan. Toen de temperatuur wat daalde later in de avond maakte ik me wat zorgen, maar hij wilde prima weer omhoog.

De PP ziet er heerlijk uit ,gefeliciteerd met je knorretje

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan