BasBQ
Beef en Steak

Eerste PP

 
 

McVries

Tondelzoeker
Berichten
12
Gisteren voor het eerst Pulled Pork gemaakt. Een stuk procureur van 2,5 kilo. Zelf een rub gemixed. Mijn vrouw is los gegaan op een witte kool en heeft een briljante Cool Slaw gemaakt.

2015-06-19%2020.35.47.geschaald.jpg


2015-06-20%2010.02.14.geschaald.jpg


2015-06-20%2013.38.37.geschaald.jpg


2015-06-20%2016.31.36.geschaald.jpg


2015-06-20%2017.52.54.geschaald.jpg

Samen met de coolslaw op witte bolletjes gestapeld en aanvallen maar.

En als sluit stuk lava cakes!
2015-06-20%2018.50.33.geschaald.jpg


Wel een aantal dingen geleerd met deze run.
Ten eerste coolslaw met pulled pork is een briljante combinatie.  :D :D
Voor de volgende keer laat ik het roken achterwege, voor twee mensen hier is dat net iets te heftig. Dus de volgende ga ik in plaats daarvan met een glace proberen.
En dan volg ik ook mijn eigen instinct, want hoewel ik de temperatuur en het recept keurig op orde had, denk ik dat hij toch een stuk sappiger had kunnen zijn als ik hem eerder had ingepakt. Kortom, genoeg excuses om het gauw nog een keer te doen!  :D :D :D

 
Voor het roken heb ik Jack Daniels pellets gebruikt.
Ingevouwen in een envelop van aluminium folie met een klein gaatje er in.
Dosering is een 1/3 cup. Het levert een milde rooksmaak op, zachter dan bijvoorbeeld hickary.
Dit was de tweede keer ooit dat ik iets met rook heb geprobeerd, maar hoewel ik deze zelf erg lekker vond, wordt het hier in huis niet door iedereen op prijs gesteld. Dus in het vervolg hou ik het voorlopig bij kruiden en sauzen en glace.

2015-06-20%2019.26.28.geschaald.jpg
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knor  :)
 
Gefeliciteerd met je Knorretje enneh wat rook betreft , probeer eens een beetje appelrook , lekker bij varken en wat subtieler als JD of Hickory (naar mijn mening )
 
Ik hoopte al op wat tips in deze! Ga ik zeker proberen.
En waar koop je fruit hout?
 
Bob zei:
Gefeliciteerd met je Knorretje enneh wat rook betreft , probeer eens een beetje appelrook , lekker bij varken en wat subtieler als JD of Hickory (naar mijn mening )

+1

Snippers zijn te koop bij bijv. de intratuin, als je het gewoon eens wil proberen.
 
Emiel +1

Enne... Ziet er goed uit hoor.
Heerlijk!
 
Toetje ziet er ook goed uit. Ook van de Q?
 
Het toetje is van de hand van mijn vrouw, komt uit de oven. Maar het was zo verschrikkelijk lekker dat ik het niet kon laten om het er bij te zetten  :D
 
Ziet er allemaal fantastisch uit. Gefeliciteerd met je knor.

Persoonlijk vind ik appelhout snippers het lekkerst. De eerste uren spuit ik trouwens elk halfuur wat appelsap eroverheen om hem lekker mals te houden. Qua smaak vind ik het niets toevoegen.
 
Dat is een lekkere maaltujd zo te zien..
 
Terug
Bovenaan Onderaan