BasBQ
Beef en Steak

eerste PP

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Kennen jullie dat? Klaar voor je eerste PP, toch een beetje spannend?
Hoe lang gaat het duren, blijft de temp stabiel, lukt het pullen, en.. hoe smaakt het nou echt?
Dus... gewoon doen!!!
Wedstrijdrecept van Noskos gevolgd.

Voorbereiding de avond ervoor


De volgende ochtend op tijd begonnen


Na 5 uur


Met de glaze


En dan eindelijk.... na 9 uur


Nu nog een uurtje laten rusten...... wachten wachten wachten.......

Ondertussen ook de Apple Smoked Beans van Noskos gemaakt
De ingredi?nten

Klaar voor op de smoker

Eindresultaat van de beans


En dan EINDELIJK...PULLEN!!!!!


Het eindresultaat


Wat was het gruwelijk lekker. Heerlijk vlees, zelfgemaakte mayo, en die beans.... De bonen waren ook waanzinnig lekker.
Het was een geweldige dag en we hebben heerlijk genoten.


Was het leerzaam? Ja.
Na ca 6 uur zakte de temp iets in. Was begonnen met een restant houtskoolbriketten. Gelukkig stonden de kokosbriketten al klaar, dus niets aan de hand. Voor mij vanaf nu alleen nog maar kokos.
4 kg varkensschouder is geen probleem. Je kan niet genoeg maken van PP.
Met zoveel vlees kan je ook de buren eens een maaltje geven als tegemoetkoming voor de rook en heerlijke geuren die ze af en toe moeten doorstaan.  :D
De buren hebben het me vergeven..... ;)

Van het laatste restje hebben we loempia's gemaakt.


Er liggen er nog in de vriezer  :D

Bedankt voor het kijken.
 
Dat ziet er heerlijk uit zeg. Het is nog vroeg, maar ik heb al weer trek :) Dat is een hele goede eerste PP. Gefeliciteerd met je knorretje.

En wat een goed idee om er loempia's van te maken. Dat ga ik de volgende keer zeer zeker ook doen!

En dan dat bonen recept van Noskos. Lekker h?. Een paar weken geleden voor het eerst gemaakt en er wordt nog regelmatig over gesproken.
 
Krijg trek. Ziet er top uit!!!!
 
Mr. Orange zei:
Dat ziet er heerlijk uit zeg. Het is nog vroeg, maar ik heb al weer trek :) Dat is een hele goede eerste PP. Gefeliciteerd met je knorretje.

En wat een goed idee om er loempia's van te maken. Dat ga ik de volgende keer zeer zeker ook doen!

En dan dat bonen recept van Noskos. Lekker h?. Een paar weken geleden voor het eerst gemaakt en er wordt nog regelmatig over gesproken.

Ja, die bonen waren echt wel de verassing van de dag hoor. Een toppertje, want je verwacht het niet.
Idee van de loempia's ook van Noskos
 
Ziet er erg lekker uit, en loempia's is zeker een leuk idee, was ik niet direct opgekomen. Bij ons is PP ook erg populair. De kids moedigen me elke keer weer aan om het te maken ;)
 
Lekker PP !!!! , gefeliciteerd met je varkentje.
Ik vind die loempia's ook een heel leuk idee.
 
Ziet er lekker uit! zou het geen probleem vinden om buurman van jou te zijn  ;)
 
Ridevi71 zei:
Mr. Orange zei:
Dat ziet er heerlijk uit zeg. Het is nog vroeg, maar ik heb al weer trek :) Dat is een hele goede eerste PP. Gefeliciteerd met je knorretje.

En wat een goed idee om er loempia's van te maken. Dat ga ik de volgende keer zeer zeker ook doen!

En dan dat bonen recept van Noskos. Lekker h?. Een paar weken geleden voor het eerst gemaakt en er wordt nog regelmatig over gesproken.

Ja, die bonen waren echt wel de verassing van de dag hoor. Een toppertje, want je verwacht het niet.
Idee van de loempia's ook van Noskos

Wat een smerig schoon rooster trouwens! Daar moet je echt snel iets aan doen  ;)
 
Lekker hoor! Feest van herkenning ;)
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Ik maak ook vaak bonen als bijgerecht bij PP of ribs, en doe daar het restje glaze door, heerlijk!
 
Kijk, krijg ik ineens een goed idee aangeleverd voor de pp die nog in de vriezer ligt!
 
Dank voor de reacties.

@ceriel
Hmm, klinkt goed. Had er nu wat "vleesvocht" bij gedaan uit de folie.
Volgende keer ook eens proberen met de glaze erbij. Dank voor de tip.

@mr orange
Yep! Helemaal mee eens. Wordt aan gewerkt  :D

@ikkuh
Vindt mijn buurman ook niet. Huizen stijgen nu in waarde volgens hem  :))
 
Dat ziet er goed uit...
 
structor zei:
Heerlijk mooie run! De bonen worden in huize Structor ook erg gewaardeerd! Congrats met je badge!
Uuuh... Knorretje verdiend?  :)
 
Lekker, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan