Beef en Steak

Eerste PP, wedstrijd style

WillemHvdW

Kooltjesharker
De afgelopen maanden ben ik wat achter gebleven met pp maken (geloof dat de laatste keer in September was  ???) dus het was wel weer eens tijd om dit klaar te gaan maken. Gezien de goede recensies van de wedstrijd pp van Noskos besloten om het eens op die manier te proberen.

Vrijdag de procureur (een mooie van circa 3 kg) uit de vriezer gehaald en zaterdagavond even goed geinjecteerd en gerubbed met een southern succor rub.

WP_20130406_002_zps88b2db50.jpg

's Avonds werd ik gebeld door mijn broer met de vraag of hij de smoker kon lenen aangezien hij pp ging maken (small world) Logischerwijs was dat niet mogelijk maar aangezien de smoker groot genoeg is voor 2 stukjes vlees maar besloten om het in ??n sessie te doen.
Hier liggen de 2 dan ook gebroederlijk naast elkaar, links mijn stukje van circa 3 kg, rechts het kleinere broertje van 2.5 kg.

WP_20130407_003_zpsac43ace4.jpg

Na 5 uur gezamenlijk gerookt te hebben, werden ze beide voorzien van een mooie glaze waarna ze nog lekker 2 uurtjes verder mochten roken. Uiteindelijk kwam de folie er aan te pas en grote broer was als eerste op temperatuur waarna deze de smoker mocht verlaten, een klein half uurtje later gevolgd door zijn kleinere broertje.

WP_20130407_005_zpsf13d721a.jpg

Een uur later was kleine broer al weer opgehaald door zijn ouders en ging ik zelf aan de slag met de grote broer, pullen en eindsaus erbij.

WP_20130407_009_zps7d64d37f.jpg

WP_20130407_010_zpsc6dcbe52.jpg

Het geheel daarna op een lekkere Italiaanse bol en we konden weer eens ouderwets genieten van pp.

WP_20130407_007_zpsf061a070.jpg

Het resultaat mocht er zeker zijn, het was goed sappig al zaten er bij mij op sommige stukjes nog wat grotere hoeveelheden vet, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuk om het een keer op deze manier te doen, al zal ik de volgende keer een iets scherpere rub nemen aangezien de smaak hiervan nu een beetje weg was gevallen

Mooie sessie, en dat is nog eens broederliefde.  ;D

Dat is een heerlijk broodje geworden.

Hmm lekker PP! Grote stukken vet aan de buitenkant snij ik altijd weg. En afhankelijk van het stuk vlees heb ik ook regelmatig stukjes vet binnenin, die haal ik er tijdens het pullen uit.

Dat ziet er lekker uit hoor, en van harte met je knorretje  ;)

mooi hoor, gefeliciteerd met je knorretje

Goed werk, ziet er heerlijk uit!

mwaaah lekkerrrrrr!

Mooie PP! De wedstrijdmethode werkt prima.

Twee weken geleden ook nog weggeplukt van de Noskos site, op het webertje ging prima (temp mocht wat hoger zijn en dat maakt het leven makkelijker)

Terug
Bovenaan Onderaan