Beef en Steak

(eerste keer) runderwangen stoof in Kriek-bier

Rens008

Vuurmaker
Vandaag eens geprobeerd om een stoof te maken van runderwangen; voor mij de eerste keer dat ik uberhaupt wangetjes at.
Het recept (afkomstig uit 'het Ultieme Bier en BBQboek') was eigenlijk gebaseerd op varkenswangen (ik gebruikte rund :) )
Ik moet erkennen, ik vond het best lastig om te bepalen welke delen van de wang ik moest trimmen.
Diverse (dikke) pezen liepen ook kriskras door de wang, wat resulteerde in kleinere stukjes wang.

Achteraf gezien hadden deze (paar) pezen prima kunnen blijven zitten, die smelten wel tijdens de stoof. (er zaten geen vliezen op het oppervlakte)
Verder was de combinatie met Kriekbier erg lekker! Dit in combinatie met de overige kruiden, de garnering (basilicum) en de pasta maakte het een mooi gerecht!

Als bijgerechtje zijn er enkele groeten voorzien van een grillstreepje, alsook wat zout, olijfolie en basilicum -> easy maar mooi bijgerecht voor dit hoofdgerecht 😁

Hoofdgerecht ingrediënten
20250118_140818.JPG

wangen even aanzetten
20250118_153415.JPG

Groenten aanzetten, puree erbij
20250118_154913.JPG

Wangen er op, kriekbier eroverheen en gezeefde tomaten daar op. 2,5-3uur stoven
20250118_155401.JPG

Grillmarks bijgerecht
20250118_152451.JPG

Bijgerechtje:
20250118_185530.JPG

Smullen maar
20250118_185533.JPG

Mooi bordje eten geworden zo, dat had ik wel willen proeven, runderwangen en kalfswangen zijn heerlijk het ultieme draadjesvlees!.
Bijgerecht ziet er ook heerlijk uit.
Heb je bewust Tomato Frito gekozen, en geen Passata of gepelde bliktomaten?

Ziet er lekker uit. Nog nooit klaar gemaakt.
Ik neem aan dat je voor het stoven de platesetter erin hebt gelegd..

Mooi bordje eten geworden zo, dat had ik wel willen proeven, runderwangen en kalfswangen zijn heerlijk het ultieme draadjesvlees!.
Bijgerecht ziet er ook heerlijk uit.
Heb je bewust Tomato Frito gekozen, en geen Passata of gepelde bliktomaten?

Eigenlijk niet echt een bewuste keuze geweest (frito vs. passato)... 😬

Terug
Bovenaan Onderaan