Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

GrØnnelygte

Tondelzoeker
Berichten
6
Afgelopen weekend heb ik me voor de eerste keer aan pulled pork gewaagd.
Een klein stukje (600gr) om mee te beginnen, als het dan mislukt is het minder zonde :D

Voor de eerste keer was het zeker niet slecht, maar er is nog ruimte voor verbetering.
Bestrooid met dry rub van van beekum, daarna ongeveer 3u op de bbq met appel hout op 135 graden.
Uiteindelijk nog ingepakt in de oven met bbq saus en ananassap voor +/- 3u. Daarna nog een paar uur laten rusten (dit was het moeilijkste van het hele proces.

Al bij al ben ik er tevreden van.
Mocht nog wat meer pit in zitten voor me.
Binnenkort nog eens een poging wagen met wat hot sauce ;) .

IMG20240915095005.jpg
IMG20240915110351.jpg
IMG20240915181026.jpg
IMG20240915181149.jpg


Indien jullie nog tips hebben, hoor ik het graag.
 
Waarom nog in de oven? Afhankelijk van het soort barbecue wat je hebt zou ik zeggen: die is al warm, pas de temperatuur daarop aan indien nodig en leg het lekker weer daarop.
 
Waarom nog in de oven? Afhankelijk van het soort barbecue wat je hebt zou ik zeggen: die is al warm, pas de temperatuur daarop aan indien nodig en leg het lekker weer daarop.
Ik snap je reactie. Dit was eerst ook mijn plan maar mijn bbq sluit niet volledig af. Daarom is het bijna niet mogelijk om de temperatuur correct te regelen en de kolen dus langer warm te houden. Vandaar dat ik naar de oven gegaan ben. 😉
 
Zou de eerste fase wat lager gaan zitten met de temperatuur.
Eenmaal ingepakt kan het wel e.e.a. hebben.
Heb je de temperatuur in je BBQ helemaal niet onder controle ?

Op dit moment staan er op marktplaat echt wel weer een paar Weber MT of WSM te koop voor aantrekkelijke prijzen dus niet blijven tobben nu we de heerlijke BBQ nazomer ingaan (y)
 
Zou de eerste fase wat lager gaan zitten met de temperatuur.
Eenmaal ingepakt kan het wel e.e.a. hebben.
Heb je de temperatuur in je BBQ helemaal niet onder controle ?

Op dit moment staan er op marktplaat echt wel weer een paar Weber MT of WSM te koop voor aantrekkelijke prijzen dus niet blijven tobben nu we de heerlijke BBQ nazomer ingaan (y)
Bedankt voor de tips! Enja ik was al aan het kijken voor een WSM. Ik woon net over de grens in België (Maasmechelen) en de meeste WSM's die ik tegenkom is al snel 2 a 3 uur rijden. Maar in hou het in de gaten! Er zal er ooit wel 1 in mijn buurt te koop komen 😉
 
Heerlen Zuid Limburg NL? WSM 47 cm

Maastricht 57 cm

Als ze nog beschikbaar zijn zou ik niet te lang wachten.

(Begin mijzelf af te vragen waarom ik er zelf nog geen gekocht heb...... :) maar betekent einde huwelijk of zelfstandige woonruimte zoeken 😆)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan