Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork :)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Liam
  • Startdatum Startdatum

Liam

Tondelzoeker
Aangezien het afgelopen weekend lekker weer was en de familie op bezoek zou komen besloten om eens lekker aan het werk te gaan; pulled pork maken dus!
Omdat het de eerste keer was dat ik PP ging maken heb ik er maar voor gekozen het "ongeveer" volgens het recept te doen van de wedstrijd PP uit het vuur de baas.
Kortom: injecteren en rubben die handel. Aangezien ik het idee wat laat had opgevat, was het al een uurtje of 11 voor ik er aan begon  :D
Helaas kwam ik toen tot de conclusie dat de plastic folie op was, dus als alternatief maar de extra grote AH boterham zakjes gebruikt. Ging prima.
Het resultaat zoals het de koelkast inging tegen twaalven:
qzBHyls.jpg

Daarna de wekker gezet vroeg op de zondag ochtend. Primo aan geslingerd om 07:30 (*niemand zei dat het leuk ging worden) en de PP erop. Die had ik uit de koelkast gehaald en temperatuur probe erin gefietst:
AI8tIYA.jpg

Primo was lekker stabiel op 122 graden, app aan, bluetooth aan en terug de mand in. Heerlijk om zo een beetje te relaxen. Na een tijdje toch maar weer verder gegaan met de andere voorbereidingen: moinkballs en kippenvleugeltjes. Stall zone kwam gezellig langs, de boel ingepakt en bij 93 graden er uiteindelijk afgehaald. Pullen en op tafel maar!

Ik had nog net tijd om mijn telefoon te kunnen pakken om de foto van het eindresultaat te maken:
c6X4s0i.jpg

Kortom: 9 uur werk en in 10 min was alles op. Het viel duidelijk in de smaak!

Mijn wijze les: eerst een foto maken van het eindresultaat voordat je het serveert, want als het in de smaak valt is het zo weg!  :-O :)

Karig aantal foto's, maar wel een foto vooraf, een foto op de BBQ en van het (halve) eindresultaat  :D
ziet er prima uit.
Gefeliciteerd met je knorretje.

Bij de action kun je ovale aluminium serveerschalen kopen (43 cm lang), per 2 voor 99 cent.
Als je daar aan 1  van kant de lange zijdes de hoekjes van ombuigt past deze precies in de Primo (oval XL) op 1 D plate waar je nu het alu folie omheen hebt zitten.

Ewald zei:
Karig aantal foto's, maar wel een foto vooraf, een foto op de BBQ en van het (halve) eindresultaat  :D
ziet er prima uit.
Gefeliciteerd met je knorretje.

Bij de action kun je ovale aluminium serveerschalen kopen (43 cm lang), per 2 voor 99 cent.
Als je daar aan 1  van kant de lange zijdes de hoekjes van ombuigt past deze precies in de Primo op 1 D plate waar je nu het alu folie omheen hebt zitten.
Ja aantal foto's was er een beetje bij ingeschoten door de tijd (prep tijd was laat en het resultaat was wat snel weg).
Thanks voor de tip als ik weer in de action ben zal ik eens ff zoeken naar die serveerschalen :)

Liam zei:
Ja aantal foto's was er een beetje bij ingeschoten door de tijd (prep tijd was laat en het resultaat was wat snel weg).
Thanks voor de tip als ik weer in de action ben zal ik eens ff zoeken naar die serveerschalen :)

Vond het wel hilarisch, die halflege schaal op het eind....Viel dus echt in de smaak.
Die schalen zijn gewoon die alu wegwerpschalen waarop ook vaak de beroemde huzaren/salades op worden geserveerd
zie foto, bij mij ligt deze op een D plate na een paar keer gooi je hem weg en plaats je een nieuwe, hoeft echt niet na elke sessie vervangen te worden, tenzij er een hele berg vocht en vet op ligt.

I9FdJaS.jpg

Lekker hoor, gratz met knorrie!

Lekker hoor.
Nog een tip : volgende keer helemaal vol leggen dat rooster. Als je toch die lange run maakt dan gelijk een voorraad pp maken. In porties verdelen en in de vriezer. Is ook lekker in de nasi, bami, enzovoort

Gefeliciteerd met je sticker

Altijd lekker, gefeliciteerd met je knor.

mooie foto reportage  :D
Wel een smakelijke maaltijd geweest in ieder geval! 

Lekkere run PP heb je gehad. 1e x PP maken is ook spannend. Zeker als er eters verwacht worden. Ziet er lekker uit hoor.
Gefeliciteerd met je Knorrie

Terug
Bovenaan Onderaan