Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork volgens Noskos' wedstrijdrecept (+ Moinkballs als voorgerecht!)

• Onderwerp starter Onderwerp starter some
  • Startdatum Startdatum

some

Tondelzoeker
Afgelopen zondag was het weer zover: mijn eerste keer pulled pork maken volgens het wedstrijdrecept van Noskos!

Op zaterdagavond begon ik met de voorbereiding. Ik had een stuk procureur in de marinade/rub gezet.
En op zondagochtend rond half 9 was de barbecue op temperatuur en kon het feest beginnen!
Procureur in marinade.jpeg
Procureur op de BBQ.jpeg

Ondertussen had ik mooi de tijd om de Moinkballs klaar te maken.
Ik had ongeveer de helft gevuld met kaas en de andere helft zonder kaas, zodat iedereen kon kiezen wat ze lekker vonden.
Moinkballs.jpeg

Na zo'n 2,5 uur op 120°C zat de procureur al rond de 74-75°C, dus was het tijd om ‘m in te smeren met de Pulled Pork Glaze. Twee uur later ging het stuk in aluminiumfolie en legde ik de Moinkballs op de barbecue. Die kregen een uurtje, met in het laatste kwartier een laagje zoete barbecuesaus voor die mooie sticky afwerking. Ik had wederom weer zo'n beetje de helft van beide ingekwast met de saus en de helft niet, mocht de saus niet in de smaak vallen.
Procureur ingekwast.jpeg
Moinkballs op de BBQ.jpeg

Ondertussen schoot de kerntemperatuur van de procureur omhoog.
Toen hij de 90°C aantikte was hij nog net niet boterzacht, maar na 15 extra minuutjes ging hij naar de 96°C en prikte ik er moeiteloos doorheen.

Omdat alles wat sneller klaar was, heb ik het stuk laten uitstomen en vervolgens warm gehouden in een koelbox. Twee uur later was het tijd om te plukken!

Het eindresultaat? Aardig gelukt! Niet super juicy uit de verpakking, waarschijnlijk door het kleinere stuk vlees, maar met de pulled pork eindsaus was dat snel opgelost.

(De broodjes pulled pork en de moinkballs vlogen er doorheen als warme broodjes over de toonbank, vandaar vergeten om een goede eindfoto te maken. Oops)
Pulled Pork.jpeg
Moinkballs klaar.jpeg

Conclusie​

Al met al weer een topdag achter de barbecue! Een paar verbeterpuntjes voor de volgende keer, maar dat maakt het alleen maar leuker.
Dankzij de Moinkballs als appetizer was het echt meer dan genoeg, de dag erna hebben we zelfs nog de restjes opgemaakt.

Mooi resultaat, gefeliciteerd met je knor.

Btw het is MOINK met allemaal hoofdletters anders zijn het niet de echte 😉.

Proficiat met je knorrie award.
Ziet er prima uit.

• Leuk
Waarderingen: some
Mooie reportage!
En je knorretje 🐷 is binnen. Gefeliciteerd

• Leuk
Waarderingen: some
Terug
Bovenaan Onderaan