BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pizza!

 
 
 

Gent

Stoker
Berichten
257
Hi all,

Hoe veelzijdig kan een kamado zijn.. fantastisch. Pizza steen besteld van de week en gisteren verse deegbollen besteld bij lokale bakker.

Lekker ingesmeerd met tomatensaus. Beleg er op en de kamado op 300 graden gezet. Minuutje of 10 er op. Wat was dat lekker!

A7D018AB-D912-447F-B407-40FBE225549D.jpeg


IMG_0590.jpeg


IMG_0591.jpeg
 
Ziet er goed uit! Ben met Vaderdag door de kinderen verwend met een mooi bbqreceptenboek voor in de collectie en een pizzasteen (zou er eigenbelang bij zitten?) dus dit weekend gaat deze jongen ook zijn eerste pizza's op de bbq maken... Ben benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Kijk eens aan. Dat is leuk! Vergeet de pizzaschep niet want die is wel onmisbaar.. en als ik een tip mag geven: gebruik bakpapier om onder de pizza te leggen. Mijn eerste pizza rolde zowat op..

Geniet er van!
 
Ben benieuwd naar de bakpapier tip maar kan het niet visualiseren. Bedoel je tussen de schep en pizza bakpapier dan?
 
Kijk eens aan. Dat is leuk! Vergeet de pizzaschep niet want die is wel onmisbaar.. en als ik een tip mag geven: gebruik bakpapier om onder de pizza te leggen. Mijn eerste pizza rolde zowat op..

Geniet er van!
Semola / Semolina(griesmeel) als anti plak een bekende goede bloem en van te voren op youtube de filmpjes van Simon Giacotto kijken dan kan je het meteen zonder bakpapier met de blanke schep ;)
Scheelt je een hoop frustraties
 
Kijk eens aan. Dat is leuk! Vergeet de pizzaschep niet want die is wel onmisbaar.. en als ik een tip mag geven: gebruik bakpapier om onder de pizza te leggen. Mijn eerste pizza rolde zowat op..

Geniet er van!
Nou, ik raad bakpapier af. Dat is niet geschikt voor hoge temperaturen (hoger dan 220). Ik heb het wel eens in de fik gehad in de kamado.
 
Terug
Bovenaan Onderaan