Beef en Steak

Eerste keer pizza met Ugly Drum Pizzaring

• Onderwerp starter Onderwerp starter Luuk
  • Startdatum Startdatum
L

Luuk

Gast
Hallo allemaal,

Voor mijn verjaardag had ik een pizzasteen gekregen voor op mijn Weber master touch.
Na mij wat in te hebben gelezen op dit forum kwam ik er snel achter dat het zonder pizzaring een aardig kunstje bleek te zijn.
Even rondgekeken voor een pizzaring, maar die waren me te duur. :|
Dus toen zelf maar aan het knutselen gegaan! Een oude oliedrum gepakt en die gecustomized B-) (Ugly Drum Pizzaring)
Mooi is anders maar de eerste pizza's zijn een feit en ze waren nog goed gelukt ook!
Ik had alleen iets te weinig trek achterin om het vuurtje goed brandend te houden maar dit is hopelijk opgelost door wat extra gaten achter in de ton. Heb er ook nog een handvat aangemaakt om het allemaal wat makkelijker te maken.

Zelfgemaakte deeg op recept van ervaren pizzabakker en zelf allerlei lekkers erop gelegd.

Daar gaat tie!

Wachten..

En klaar

Het resultaat: Heerlijke pizza's en een zeer geslaagde try-out, dit gaan we vaker doen!

Bedankt voor het lezen.

lekker hoor dat ziet er goed uit.  goed idee ook om de onderkant helemaal te gebruiken.  ik zou  een uitlaat vooraan de bovenkant maken voor de trek  ik denk dat je vlam ook de schoorsteen in trekt  net als bij mijn uuni2

mooie pizza's hoor

Mooie diy add-on!!
Resultaat ziet er lekker uit! Krijg meteen zin om ook weer eens pizza's te maken

Terug
Bovenaan Onderaan