BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pizza maken, tips gevraagd

 
 

henkman

Vuurmaker
Berichten
77
Morgen ben ik van plan om voor de eerste keer pizzas te gaan maken op mijn kamado.
Voor de eerste keer kant en klare deegbollen gekocht bij de Makro. Ik heb al wat zitten googlen hoe ik het het beste aan kan pakken en heb toch nog wat vragen, een van de belangrijkste is hoe zorg ik ervoor dat ik de pizza makkelijk van de pizzasteen af kan halen? Bakpapier of bloem op de pizza schep zodat dit op de bodem gaat zitten en de pizza niet blijft plakken?
Alle tips zijn uiteraard welkom...😉
 
Belangrijkste tip: veel semola, of maismeel of rijstebloem oid gebruiken. En even je pizzaschep schudden om te zien of je pizza los ligt voordat je hem je bbq op schuift

Verder: wees niet te perfectionistisch. Een pizza in de vorm van een barbapappa smaakt net zo lekker als een perfect ronde.
De 1e keer zal misschien niet gaan zoals je hoopt, maar mij lukt het nu best aardig na een keer of 50(?). Oftewel vaak oefenen ;)
 
Bolletjes ondersteboven in semolina leggen alvorens je hem uitduwt. De buitenkant kant is iets droger en minder plakkerig dan de onderkant waar het bolletje op ligt. Ik zou zeggen kijk wat filmpjes van pizza maken.
 
Kijk vooral even deze video’s.





Dan ben je helemaal voorbereid.
 
Toevoeging: mocht je deeg laten rusten in de koelkast, reserveer genoeg tijd om je deeg op kamertemperatuur te laten komen.
Verwerking is dan zoveel makkelijker.
Afgelopen vrijdag heb ik een uurtje langer gewacht en merkbaar makkelijker.

Balans in onder en boven temperatuur is ook belangrijk maar dat ga je proefondervindelijk leren.
Succes!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan